ترمز افزایش قیمت لوازم خانگی کشیده شده است

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: تا پایان امسال به هیچ عنوان شاهد افزایش قیمت لوازم‌ خانگی نخواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا رزقیان رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد در خصوص وضعیت بازار لوازم خانگی گفت: با توجه به توان خرید مردم، فروش ما نسبت به سال گذشته بسیار کاهش پیدا کرده و متاسفانه اکنون بازار دچار رکود خاصی شده است. بیشتر همکارانمان با سود یک یا دو درصد کالاهارا به فروش میرسانند. محدودیت‌های کرونایی آسیب‌های زیادی به صنف ما وارد کرده و امسال حدود ۱۰ درصد از مغازه‌های لوازم خانگی ریزش داشتند.

او با تاکید بر اینکه «افزایش قیمت کالا‌های خارجی باعث خودکفایی و رشد ما در بستر تولیدات داخلی شده است»، افزود: اکنون بسیاری از تولیدات داخلی ما از نظر کارایی و کیفیت با کالا‌ها و برند‌های خارجی برابری می‌کند و استقبال مردم نیز از کالا‌ها و تولیدات داخلی بیشتر شده است. ما از نظر تولیدات داخلی هیچ کمبودی نداریم و برند‌هایی مثل پاکسیما، هیمالیا، الکترواستیل  تمام کالاهایشان را با کیفیت و ضمانت به مشتری‌ها ارائه می‌دهند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد ادامه داد: شرکت‌های تولیدکننده داخلی بعضی‌هایشان ۱۰ درصد و بعضی دیگر پنج یا ۶ درصد روی کالا‌ها تخفیف اعمال کرده‌اند و بعضی از فروشگاه‌های بزرگ ما برای تشویق مردم به خرید کالا‌های داخلی، کارت‌های هدیه با شرایط‌های ویژه در نظر گرفته‌اند. اکنون نیز بیشتر شرکت‌ها جشنواره فروش با تخفیفات ویژه اعلام کرده‌اند.

۴۷ درصد افزایش تولید داخلی ماشین‌های لباسشویی

رزقیان در خصوص پیشرفت تولیدات داخلی کشور بیان کرد: ما امسال در تولید ماشین‌های لباسشویی حدود ۴۷ درصد افزایش تولید داشته‌ایم. یک شرکت بزرگ در قم، تولیدی بالغ بر ده نوع ماشین لباسشویی دارد که تمام این تولیدات با ضمانت، کیفیت و خدمات عالی است. به طوری که در اتحادیه تا کنون کسی نتوانسته عیبی روی تولیدات داخلی‌مان بگذارد. مردم نیز از خرید کالای داخلی به شدت استقبال می‌کنند، ما در زمینه تولید داخلی درحال رسیدن به خودکفایی هستیم و شرکت‌های تولیدکننده داخلی روز به روز در حال رشد و پیشرفت هستند.

او در رابطه با قیمت کالا‌های خارجی تصریح کرد: قیمت کالا‌های خارجی نیز تا کنون حدود ۸ الی ۱۰ درصد کاهش داشته است، مثلا قیمت یک ماشین‌لباسشویی خارجی که در گذشته ۳۰میلیون تومان بود، اکنون به ۲۵ میلیون تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد تاکید کرد: نظارت‌ها بر افزایش یا کاهش قیمت‌ها بسیار جدی و به صورت روزانه انجام می‌شود، ما تا آخر سال جاری دیگر به هیچ عنوان افزایش قیمت نداریم و سازمان صمت و سازمان حمایت به هیچ عنوان مجوز دریافت افزایش قیمت‌ها را تا پایان سال نخواهد داد.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.