۶۰ درصد از پزشکان پزشکی قانونی بومی هستند

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: ۶۰ درصد از پزشکان پزشکی قانونی استان بومی هستند.

جعفرزاده مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: پزشکی قانونی یک سازمان کارشناسی تخصصی در امور پزشکی برای مراجع قضایی است.

او افزود: مهم‌ترین اتفاقی که در دو دهه اخیر رخ داده این است که در سال ۱۳۷۲ سازمان پزشکی قانونی به عنوان سازمانی مستقل تأسیس شد که قبل از آن زیر نظر فرمانداری و دادگستری‌ها بوده است.

جعفرزاده اظهار کرد: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت رشته‌ی تخصصی پزشکی قانونی مانند بقیه تخصص‌های پزشکی در سال ۱۳۷۳ تأسیس شد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر در ۸ شهرستان به غیر از مرکز استان اداره پزشکی قانونی داریم که آخرین اداره در شهرستان سربیشه، در دهه فجر پارسال تأسیس شد.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: در اداره پزشکی قانونی شهرستان نهبندان برای اولین بار است که یک پزشک تمام وقت مستقر است در صورتی که قبلا پزشک به صورت پاره وقت حضور داشته است.

جعفرزاده تصریح کرد: حضور پزشک غیر بومی با توجه به این که درخواست جابه جایی دارند یکی از دغدغه‌های اداره پزشکی قانونی است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با اشاره به این که پارسال پزشکان بومی بیشتری جذب شده اند اظهار کرد: هنوز جذب پزشک بومی وجود دارد که در حال حاضر ۶۰ درصد از پزشکان پزشکی قانونی استان بومی هستند.

او گفت: در چند سال اخیر تنها ۵۰ درصد از ظرفیت پذیرش پزشک بومی تکمیل شده است که هنوز جذب پزشک بومی ادامه دارد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.