مرتضوی مقدم:

مردم تشنه عدل و حق هستند/ فرصت ابتکار، هنر و نقش آفرینی قضات گرفته شده است

رئیس دیوان عالی کشور گفت: مردم ما هم اکنون تشنه عدالت هستند و به دلیل حجم زیاد پرونده‌ها فرصت ابتکار قضات گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در مراسم اختتامیه اولین جشنواره شهید بهشتی که عصر امروز برگزار شد اظهار کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند: رحمت خدا برکسی که حق را ببیند و پشت او بایستد و همیشه طرفدار حق باشد.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی دستگاه قضا اجرای حق و احقاق حق است و هیچ چیزی مفید‌تر از اجرای عدالت برای حفظ نظام نیست مردم تشنه عدل و حق هستند و در دستگاه قضایی این وظیفه سنگین بر دوش ما گذاشته شده است.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: ما به پژوهشگاه نیازمندیم این مرکز وظایف مهمی دارد که یکی از آن‌ها نظارت بر اجرای آرای محاکم است و در این نظارت نیازمند حمایت و همکاری بخش‌های مختلفی از جمله پژوهشگاه قوه قضائیه هستیم.

مرتضوی مقدم درباره آرا گفت: عمده آرا به دیوان عالی کشور نمی‌آید و  درصد زیادی از آرا در محاکم صادر می‌شود ما نیاز به این داریم تا آرا سنجیده و تحلیل و نقد شود.

وی ادامه داد: آرای صادره از هر لحاظ باید سنجیده شوند و اگر بخواهیم این وظیفه خودرا انجام دهیم به کمک زیادی احتیاج داریم در سال ۹۸ و ۹۹ حدود ۱۰ هزار پرونده به دیوان عالی کشور آمد و این یعنی به آرای این تعداد پرونده اشکال گرفته شده بود و تعداد ۱۰ هزار پرونده برای دستگاه قضا زیاد است.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: پژوهشگاه قوه قضائیه باید بررسی کند که چه تعداد پرونده آرای متناقض دارند. با حجم زیاد پرونده فرصت ابتکار، هنر و نقش آفرینی قاضی گرفته شده است و مشغله زیاد دلیل اصلی این امر است و من اعلام آمادگی میکنم که در اعمال ماده ۴۷۷ و ۴۷۴ با پژوهشگاه همکاری کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام /

برچسب ها: دیوان عالی ، عدالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۲۳:۵۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
سلام اگر تشنه نبودند که انقلاب نمی کردند . ولی برخی صهیونیست ها و استکبار با نفوذ در درون حاکمیت از رسیدن عدالت برای رفع تشنگی جلوگیری می کنند و با غصب و تجمیع مسکن ، مغازه و املاک مسکونی مردم را دارند خفه می کنند . قوه قضائیه هم نمی تواند با لیبرال ها و فئودال ها و دلالان در بیفتد . پس به نظر شما خبر نگاران جوان چه باید کرد . رهبر معظم می فرمایند مطالبه گری ولی مردم نه تریبون دارند ونه خبر نگاران با آنها همسو می شوند . پس چه کنند ؟لطفا پاسخ دهید .
آخرین اخبار