دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

جانشین پروری برای آینده صورت نگرفته است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از آسیب‌هایی که با آن مواجه هستیم این است که برای آینده جانشین پروری صورت نگرفته ‌است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوره آموزشی مدیریت راهبردی انقلاب اسلامی و بازدید از کارخانه نوآوری مشهد، گفت: برای انتقال مسئولیت بین نسلی فرصت‌های مهمی را از دست داده‌ایم و باید از ۲۰ سال پیش جوانان آموزش عملی و نظری را برای انتقال فرا می‌گرفتند تا این انتقال به موقع صورت گیرد، ولی زمان را از دست داده‌ایم.

او افزود: بسیاری از آسیب‌های امروز نظیر محیط زیست، حاشیه نشینی و وضعیت جمعیت معلول ناشی از نبود دانش مدیریت راهبردی است، کشور را با روزمرگی اداره کرده‌ایم و این امر جامعه را با حوادثی مواجه کرده که از ظرفیت ما سرریز شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مدیریت راهبردی ایجاب می‌کند مدیرانی وارد صحنه شوند که ظرفیت سازی کنند و اصولا مدیریت راهبردی در ایران کمیاب شده است.

 رضایی بیان کرد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دو رویداد مهمی بودند که مدیریت راهبردی را به جامعه برگرداندند، ولی با رفتن نسل اول و دوم انقلاب و عدم انتقال تجارب آن‌ها این سرمایه بزرگ را از دست داده‌ایم.

او تصریح کرد: ضرورت اجتناب ناپذیر کشور این است که در دهه آینده وارد تصمیم‌گیری راهبردی شویم.
بیشتربخوانید


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: انتخاب استراتژی درست انعطاف پذیر از دیگر اصول اداره کشور و آینده نگری است.


رضایی اظهار کرد: در یک محیط پر رقابت بین المللی قرار داریم و زمانی می‌توانیم پیشرفت کنیم که در رقابت با کشور‌ها و ملت‌های دیگر دارای ایده‌های نو باشیم و تولیدات خود را خلاقانه و جلوتر از سایر رقبا چه در کیفیت و چه در قیمت ارائه دهیم.

او افزود: ۲۰ سال پیش ایران با موج ورود کالا‌های ژاپنی روبرو بود و از ۱۰سال قبل با موج ورود کالا‌های چینی روبرو هستیم، اگر بخواهیم اینگونه پیش برویم و به خلاقیت و نوآوری توجه نکنیم ۱۰ سال آینده با کالا‌های کشور دیگری مواجه خواهیم بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امواج کالا‌های کشور‌های دیگر که بر اثر رقابت با محیط علمی، فناوری و اقتصادی ما به وجود می‌آید مانند موج دریا ما را همیشه عقب خواهد زد و اجازه پیشرفت نخواهد داد، زمانی می‌توانیم پیشرفت کنیم که امواج کالا‌های ناشی از فناوری و خلاقیت و نوآوری جدید تولیدی خودمان را روانه بازار‌ها کنیم تا بتوانیم وارد صحنه رقابت بین المللی شویم.

رضایی افزود: کارخانه نوآوری شهرداری مشهد یک بستر و محیط رشد و نمو فناوری‌های نوین و ایده‌های خلاقانه است، معتقدم کارخانه نوآوری می‌تواند محل رشد و نمو و حمایت از استارتاپ‌ها باشد تا وقتی رشد کردند و به قدرت لازم رسیدند وارد بازار کار شوند.

آیدا مهربان معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: کارخانه نوآوری محلی برای هم افزایی جوانان و ارائه ایده‌های نو و خلاقانه است.

او افزود: این کارخانه با نگاه به حفظ هویت‌ها و ریشه‌ها و نگاه به آینده به عنوان محلی جهت هم افزایی جوانان و ارائه ایده‌های نو و خلاقانه تا زمانی که این ایده‌ها تجاری سازی شوند، احداث شده است.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.