توسعه صنعت گردشگری در خوشاب

فرماندار خوشاب گفت: با جذب سرمایه گذار و رفع موانع تولید به دنبال توسعه صنعت پول ساز گردشگری و صنایع دستی خوشاب هستیم.

امان اله خدمتگزار فرماندار خوشاب در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: خوشاب دارای ظرفیت‌های خوب و بکری در حوزه های، گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی در صدد رفع موانع و مشکلات توسعه‌ای این صنعت پول ساز هستیم.

او افزود: برای سرمایه گذاری و ورود بخش خصوصی درحوزه مرمت آثار باستانی و طرح‌های بوم گردی، صنایع دستی، گردشگری و کارگاه‌های تولیدی در این بخش آمادگی کامل برای همکاری را داریم.

فرماندار خوشاب ادامه داد: با جذب اعتبارات این حوزه‌ها و اختصاص صدرصدی تسهیلات به متقاضیان به مبلغ ۹۳۰ میلیون ریال برای ۲۶ نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.

خدمتگزار بیان کرد: از ظرفیت‌های گردشگری و طبیعت گردی و نیز طبیعت کوهستانی و غارها، شهرستان می‌توان به روستا‌های نشیب، دربند و آبشار زیبای روستای نورآباد و همچنین طبیعت روستا‌های عنابستات و رودسراب و دیواندر اشاره کرد.

او تصریح کرد: در موضوع ابنیه و اماکن تاریخی و مذهبی شهرستان هم می‌توان، مجموعه تاریخی بابالنگر، امام زاده‌های روستا‌های نوده انقلاب، چاهه و روستای طالبی بخش مرکزی اشاره داشت.

فرماندار خوشاب تاکید کرد: در حوزه صنایع دستی چندین کارگاه در هنر نقاشی روی سفال، گلیم بافی، جاجیم و دوخت لباس‌های سنتی_ محلی، قلاب بافی و دسته چاقویی، فعال و مشغول به کار هستند.

خدمتگزار اظهار کرد: همچنین ظرفیت ترویج و ایجاد مشاغلی مانند محصولات چرمی دست دوز، مکرومه بافی، تنور مالی و امثالهم را هم در دستور کار داریم.

او افزود: در شهرستان تاکنون ۱۲ اثر تاریخی و میراثی، ثبت شده که ۸ مورد آن مربوط به مجموعه تاریخی بابالنگر است و بیش از ۵ اثر هم شناسایی شده که قابلیت ثبت را دارند و پیگیر آن هستیم.

فرماندار خوشاب ادامه داد: در خصوص بوم گردی ۲ مورد در روستا‌های داشخانه و عنابستان موافقت اولیه را گرفته اند و در حال احداث هستند و دو مورد دیگر هم در روستا‌های نوده انقلاب و سوزنده در حال پیگیری برای اخد مجوزات هستند.

خدمتگزار بیان کرد: برای مرمت آثار تاریخی و باستانی در سال‌های قبل کار‌هایی شروع به کار شده است که هنوز به اتمام نرسیده اند.

او تصریح کرد: واقع شدن خوشاب در حلقه اصلی اتصالی بین چند شهر، سبزوار به نیشابور و سبزوار به قوچان، نیشابور به جوین و جغتایی و نزدیکی فرهنگ‌های این شهر‌ها راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی گردشگری منطقه در مرکز این شهرستان، برای رونق این حوزه بسیار تاثیرگزار خواهد بود.

فرماندار خوشاب تاکید کرد: زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع در قسمتی از طرح پارک گردشگری (جبل النور) شهر سلطان آباد برای احداث پایگاه اطلاع رسانی گردشگری در اختیار این اداره قرار داده شد است.

خدمتگزار اظهار کرد: در جلسه ایی که با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان داشتیم، بر ضرورت تامین و تخصیص اعتبار و تصویب سیر مراحل اداری برای احداث این پایگاه اطلاع رسانی گفتگو کردیم که قول مساعد داده شد.

 ایجاد پایگاه اطلاع رسانی گردشگری در خوشاب

ابوالفضل مکرمی فر مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در دیدار با فرماندار خوشاب و سرپرست نمایندگی این اداره در خوشاب، گفت: خوشاب ظرفیت‌های کم نظیر گردشگری را داراست و ایجاد پایگاه اطلاع رسانی گردشگری می‌تواند نقش بسزائی در جذب گردشگر داشته باشد.

او افزود: برای تامین زمین باید از شهرداری و ادارات کل استان مرتبط با حوزه زمین و استانداری پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به حمایت‌های فرماندار خوشاب از توسعه صنایع دستی با اختصاص تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان ادامه داد: در صورت وجود فرد متقاضی در راستای توسعه و ترویج، اشتغال صنایع دستی و ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری و ایجاد تاسیسات گردشگری و بوم گردی در شهرستان خوشاب از محل اعتبارات استانی با حداقل کارمزد بانکی را آمادگی همکاری داریم.

انتهای پیام//ع. ظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.