نماینده عراقی: تعداد نیرو‌های ترکیه در کشور نشان‌دهنده وجود توطئه است

نماینده پارلمان عراق اعلام کرد تعداد نیرو‌های ترکیه‌ای در شمال کشور نشان‌دهنده وجود توطئه‌ای است که دولت باید برای توقف آن اقدام فوری انجام دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری المعلومه، «عباس الاسماعیلی» نماینده کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، با اشاره به تعداد نظامیان ترکیه که در خاک عراق هستند از وجود یک توطئه که در انتظار بغداد است، خبر داد.

او گفت: پیشروی‌های ترکیه در شمال عراق و اجرای عملیات در کردستان نقض آشکار حاکمیت کشور در میان سکوت دولت است.

الاسماعیلی افزود: ادعای پیگرد حزب کارگران کردستان از سوی ترکیه در مقایسه با حجم نیرو‌های ارتش ترکیه درون اراضی عراقی درست نیست و این مسئله تاکید می‌کند که توطئه خطرناکی در انتظار کشور است.

این نماینده عراقی از دولت خواست سکوت خود را بشکند و از کوتاهی در مقابل تجاوزگری‌های تکرار شونده ترکیه دست بردارد و اقدام فوری انجام دهد.

انهدام مخفیگاه‌های تسلیحاتی سری تروریست‌های داعش در الانبار

منبعی امنیتی اعلام کرد که نیرو‌های عراقی سه مخفیگاه تسلیحاتی سری تروریست‌های داعش را در بیابان‌های غربی الانبار کشف و منهدم کردند.

این منبع افزود: نیرو‌های امنیتی عملیاتی در منطقه بیابانی حدفاصل منطقه «حدیثه و راوه» در غرب الانبار ویژه کشف و ضبط تسلیحات متعلق به تروریست‌ها انجام دادند.

به گفته منبع مذکور، نیرو‌های عراقی شماری تسلیحات و مهمات متنوع در این منطقه کشف و ضبط کردند و نیرو‌های مهندسی نیز چندین بمب را بدون ایجاد حادثه‌ای خنثی کردند.

مناطق غربی عراق به علت در برداشتن موقعیت جغرافیایی ویژه از جمله مناطق بیابانی به مخفیگاه تروریست‌های باقی مانده در عراق تبدیل شده است.

پارلمان عراق: تعداد نیرو‌های ترکیه در کشور نشان دهنده وجود توطئه است

بازگشت ۳۱۵ خانواده آواره به روستا‌های دیاله

مسئولی دولتی اعلام کرد که با کمک نیرو‌های الحشدالشعبی ۳۱۵ خانواده آواره به ۱۰ روستای استان دیاله بازگشتند.

«حاتم التمیمی» فرماندار منطقه المقدادیه، در ۴۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه در این خصوص گفت: ۳۱۵ خانواده آواره پس از انجام عملیات‌های پاکسازی از سوی تیم‌های امنیتی برای تضمین امنیت منطقه به ۱۰ روستای شمالی منطقه المقدادیه بازگشتند.

او افزود: بازگشت این خانواده‌ها نتیجه تلاش‌های الحشدالشعبی و نیرو‌های امنیتی و محلی المقدادیه برای حل و فصل نهایی پرونده بازگشت خانواده‌ها به مناطق آزاد شده از چنگ تروریست‌های داعش است.

این مسئول محلی از ایفای نقش انسانی و ملی نیرو‌های الحشدالشعبی و امنیتی عراق و توجه ویژه آنان به آوارگان برای تسهیل تدابیر لازم تقدیر کرد.

فرماندار المقدادیه دیاله بر ضرورت حمایت از خانواده‌های آواره با کمک‌های انسان دوستانه در سایه شرایط سخت اقتصادی سخت تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Karim
۰۰:۰۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
متاسفانه طراحی سایت جدید باشگاه خبرنگاران جوان خوب نیست.قبلی بهتر بود.اپلیکیشنهای میانبر در صفحه اصلی هم جلوی دید وخواندن مطالب را گرفته. باتشکر.
آخرین اخبار