سردار حشمتی پور خبر داد؛

طراحی ٣٢ طرح تحولی برای ارتقای سازمان اتکا/ خطوط تولید ماشین لباسشویی، ظرفشویی و کولرهای گازی سال آینده افتتاح می شوند

رئیس سازمان اتکا در مورد فعالیت‌های این سازمان در چند ماه اخیر یک گزارشِ کار ارائه داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حشمتی پور رئیس سازمان اتکا متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز دوشنبه ٢٧ بهمن ماه در مراسم افتتاح پروژه های توسعه ای این سازمان با اشاره به اینکه سازمان اتکا در چندین سال گذشته پیشرفت های خوبی داشته است، اظهار کرد: امروز در سازمان اتکا در یک نقطه عطف قرار داریم، چرا که فضای جدیدی برای این سازمان ایجاد شده است که مسیر آینده سازمان را دچار دگرگونی هایی خواهد کرد.

وی ادامه داد: سازمان اتکا به عنوان یک سازمان محوری در حوزه تامین امنیت غذایی نیروهای مسلح ماموریت جدیدی پیدا کرده است. در حوزه اقتصادی نیروهای مسلح هم با تصویب سند تحول اقتصادی از سوی فرمانده کل قوا فضای جدیدی گشوده‌ شده است. در این سند برای سازمان اتکا نقش پررنگی تعریف شده که به ما ابلاغ شده است. ٢٠ عرصه اقتصادی در ستاد کل نیروهای مسلح برای سازمان اتکا تصویب شده که بایستی در این حوزه ها نقش محوری و پررنگی ایفا کند، لذا این عرصه هم باید با جدیت دنبال شود.

وی افزود: تامین اقلام آمادی نیروهای مسلح هم از سال گذشته با تأکید امیر حاتمی وزیر دفاع به سازمان اتکا واگذار شده که در این عرصه هم فعالیت های خوبی صورت گرفته است. سازمان اتکا توانست تا با ایفای نقش پر رنگ در این زمینه اعتماد فرماندهان نیروهای مسلح را جلب کند و برای سال آینده هم فعالیت های مهم تری را انجام خواهد داد.

رئیس سازمان اتکا اظهار کرد: قرار است در بحث اقلام آمادی هم با انعقاد یک تفاهم نامه، تمام اقلام مورد نیاز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی انتظامی را بر عهده اتکا قرار دهند. در واقع دامنه تامین اقلام به کل نیروهای مسلح تسری پیدا می کند که نیازمند کار سنگین و شبانه روزی است.

وی با بیان اینکه ما برای دوره تحول سازمان اتکا ٣٢ پروژه را تعریف کرده و در حال اجرای آن ها هستیم، ادامه داد: در تلاش هستیم تا با اجرای این پروژه ها بستر و زمینه تحول را در این سازمان مهیا کنیم.

سردار حشمتی پور با اشاره به تفاهم نامه اخیر وزارت دفاع و وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: عمده محورهای این توافق نامه به سازمان اتکا واگذار شده و فرصت بسیار مغتنمی است که بتوانیم ظرفیت های ملی و بخش خصوصی را برای اجرای ماموریت ها در حوزه کشوری و نیروهای مسلح استفاده کنیم تا بتوانیم نقش و ماموریت خود را به خوبی انجام دهیم.

وی ادامه داد: ما برای خانواده نیروهای مسلح تخفیف های ویژه ای را هم در نظر گرفته ایم که بیشترین تمرکز این حوزه در بخش تامین کالاهای اساسی است.

رئیس سازمان اتکا گفت: ما در حوزه دام‌پروری نیز کارهای بسیار خوبی را انجام داده ایم و در تلاش هستیم تا با همکاری وزارت جهاد کشاورزی نیاز کشور به مرغ را تامین کنیم. در حوزه کشاورزی نیز سطح زیر کشتِ باغاتِ متعلق به نیروهای مسلح را گسترش داده ایم. این میزان از ٢ هزار هکتار به ٣ هزار و ۴٠٠ هکتار گسترش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه آبیاری نیز فعالیت های خوبی انجام شده و به دنبال استفاده از آبیاری نوین برای توسعه سطح زیر کشت هستیم. کشت دِیم و گیاهان دارویی از دیگر حوزه های مهمی است که اقدامات خوبی در آن صورت گرفته است.

سردار حشمتی پور با اشاره به فعالیت های سازمان اتکا در حوزه شیلات نیز یادآور شد: ما در این حوزه نیز کار پرورش ماهی در قفس را آغاز کرده ایم و افزایش تولید کنسرو ماهی در قائمشهر و چابهار را کلید زده ایم تا بتوانیم انتظارات نیروهای مسلح را پیش ببریم؛ امروز هم پروژه پرورش ماهی در سد سیمره را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: نان صنعتی از دیگر موضوعات مورد نیاز نیروهای مسلح بود که دوستان کار را به خوبی پیش برده‌اند و تا دو هفته دیگر این کارخانه نیز افتتاح خواهد شد. تامین ماکارونی هم دیگر کارخانه ای است که برای تامین نیاز خانواده نیروهای مسلح باید در اختیار داشته باشیم.

رئیس سازمان اتکا حوزه تامین روغن را از دیگر بخش های مورد توجه نیروهای مسلح دانست و اظهار کرد: نوسازی صنایع روغن را در سال ١۴٠٠ آغاز می کنیم تا بخشی از این صنایع را به مجموعه فخر ایران منتقل کنیم و شهرک صنایع غذایی اتکا را برای آینده نیروهای مسلح در اختیار داشته باشیم.

وی ادامه داد: در اردیبهشت ماه دو یا سه خط تولید لوازم خانگی را هم افتتاح خواهیم کرد. برای تولید ماشین های لباسشویی و ظرفشویی سرمایه گذاری کرده ایم و کارهای طراحی خط و سفارش گذاری انجام شده و در اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد ماه خط تولید این لوازم را خواهیم داشت. خط تولید جاروبرقی و کولر گازی نیز در سال آینده راه اندازی می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار