آغاز عملیات اجرائی احداث میدانگاه دریافت به مساحت ۱۰۲۸۱

مراسم آغاز عملیات اجرائی احداث میدانگاه دریافت باحضور شورایاران یافت آباد جنوبی و شمالی و معاونان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز احداث پلازای میدانگاه دریافت با کاربری فرهنگی، ورزشی، تفریحی و تجاری با حفظ درختان و فضای سبز آن شروع شد و تا سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

در این مراسم محمدفیاض شهردار منطقه ۱۸ تهران گفت: جا‌ دارد از آقای سالاری و خانم نژاد بهرام که در این دوره بیش از ۱۴ بار در این منطقه حضور پیدا کردند تشکر کنم.

وی افزود: این پروژه در جایگاه خود بسیار بی نظیر است که مختص به ورزش مردم ورزش دوست منطقه ۱۸ است و خیلی خوشحالم که خداوند این توفیق را به من داده است که سه سال و خرده‌ای درخدمت مردم باشم تا خدمتی هرچند کوچک، به مردم این منطقه داشته باشم.

در ادامه کاوه حاجی علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران درباره اهمیت محله یافت آباد گفت: محله یافت آباد یکی از قدیمی‌ترین محلات شهر تهران منطقه هجده است که در گذسته به این محله قدیمی توجه چندانی نشده بود و از امکانات شهری مناسب برخوردار نبود.

علی اکبری افزود: در چند سال اخیر اتفاقات خوبی افتاده است، به خصوص در این سال کرونایی برخلاف شرایط سخت، اتقاقات خوبی از قبیل بازگشایی خیابان باقری را داشتیم که به کاهش ترافیک محله بسیار کمک کرد و این برای محله یافت آباد خبر خوبی است.

وی در ادامه گفت: یک توافق خوبی انجام گرفت و یک زمین حدود  ۵۰۰۰ متری که در انتهای خیابان بابایی قرار دارد به پایانه اتوبوس رانی تبدیل می شود و قسمتی از آن هم به پارک ملاصدرا افزوده خواهد شد.

علی اکبری درباره جایگاه منطقه هشت از نظر سرا‌های محله گفت: ما محله‌ای بودیم که در طرح سرا‌های محله در جایگاه اول قرار داشتیم، اما جای مناسب برای فعالیت‌های خود نداشتیم، اما حالا ساخت سرا‌های محله شروع شده و در بهاربرای محله یافت آباد افتتاح خواهد شد.

وی افزود:شهرداری می‌توانست از این پلازا به عنوان منبع اقتصادی و تجاری استفاده کند، ولی از آن برای خدمت به مردم استفاده کردواتصال خیابان قربانی به باقری از اتفاقات خوب است که میتواند به کاهش ترافیک خیابان اصلی یافت آباد کمک کند.

گلپایگانی معاون شهرسازی شهردارتهران درمورد مشکلات مردم در منطقه افزود: از مواردی که به آن باید توجه شود طرح تفصیلی است که در یک خیابان و کوچه دو خانه‌ای که به یک اندازه قدمت دارند یکی از آن‌ها جزو بافت فرسوده اعلام شده، اما دیگری نشده است.

در ادامه نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: سال‌ها بود که سازمان نوسازی در حوزه بافت فرسوده کار میکرد که علاوه بر بافت فرسوده‌ی تایید شده ۱۴۰۰۰هکتار بافت ناپایدار داریم و با تلاش شهرداری و سازمان نوسازی توانستیم ۱۱۰۰هکتار دیگر را به عنوان بافت فرسوده اعلام کنیم و این یک قدم مثبت است.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار