مجری آزاد راه جنوبی تهران وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) نقش موثر این آزادراه در حوزه حمل و نقل کشورهای منطقه را تشریح کرد.

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  بابک لارتی مجری آزاده راه جنوبی تهران وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) اظهار داشت: آزادراه غدیر به عنوان حلقه اتصال کریدور‌های غرب به شرق و شمال به جنوب، جایگاه کشور را در حمل و نقل بین‌المللی بار ارتقا می‌بخشد و زمینه توسعه مناسبات حمل و نقلی به منظور ساماندهی حمل و نقل کالا و مسافر در این کریدور‌ها را فراهم می‌سازد.

وی افزود: یکی از پروژه‌هایی که در این عرصه از اهمیت بالایی برخوردار است و به همت متخصصان و تلاشگران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) و شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور اجرا شده، پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی استان‌های البرز و تهران موسوم به آزادراه غدیر است.

لارتی خاطرنشان کرد: این آزادراه به طول ۱۵۸ کیلومتر و به صورت دو باند ۶ خطه با عرض ۳۷ متر، از محدوده شهر آبیک در آزادراه کرج- قزوین شروع می‌شود و تا محدوده چرم‌شهر در آزادراه قم- گرمسار امتداد می‌یابد و در اتصال کریدور غرب به شرق که از مرز بازرگان تا مرز سرخس امتداد پیدا می‌کند نقش مهمی دارد.

وی اظهار کرد: آزادراه غدیر از چهار استان قزوین، البرز، مرکزی و تهران عبور می‌کند و باعث انتقال تردد خودرو‌های عبوری از کلانشهر‌های کرج و تهران به خارج از محدوده این شهر‌ها می‌شود و زمینه ایجاد یک ارتباط ایمن و حیاتی بین کریدور‌های منتهی به تهران را فراهم می‌سازد.

مجری آزادراه جنوبی تهران در خصوص دسترسی‌های این آزادراه گفت: آزادراه جنوبی استان‌های تهران و البرز تمام شریان‌های آزادراهی غرب، جنوب و جنوب شرق منتهی به این دو استان را قطع می‌کند و دارای ۸ دستگاه تبادل همراه با رمپ و لوپ‌ها، ۱۰ دستگاه تقاطع غیر هم سطح با راه‌های فرعی و راه‌آهن و همچنین سه دستگاه پل بزرگ رودخانه‌ای است.

وی با بیان اینکه آزادراه غدیر با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۷۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) احداث شده است، گفت: این آزاد راه علاوه سبب کاهش هزینه، موجب کاهش زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک به طور متوسط ۹۰ دقیقه و برای خودرو‌های نیمه‌سنگین به طور متوسط ۱۱۰ دقیقه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار