برگزاری همایش مجازی"جازموریان، زندگی جاریست" در کرمان

مدیرکل محیط زیست استان کرمان گفت: همایش و نمایشگاه عکس با عنوان "جازموریان، زندگی جاریست" به‌صورت مجازی فردا در استان کرمان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مرجان شاکری، مدیر کل محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه همایش و نمایشگاه عکس با عنوان "جازموریان، زندگی جاریست" به‌ صورت مجازی فردا چهارشنبه ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود، گفت: هدف از برگزاری این همایش، مناسبت روز جهانی تالاب است. 

 او با اشاره به اینکه این همایش به میزبانی اداره‌کل محیط زیست و جهاد دانشگاهی استان کرمان برگزار می شود، بررسی وضعیت زیست محیطی تالاب کویری جازموریان و روند کاهش وسعت این تالاب، برنامه مدیریت جامع احیای تالاب جازموریان و تنوع زیستی جانوری این تالاب را از محور‌های همایش اعلام کرد.

 شاکری همچنین از برگزاری نمایشگاه مجازی عکس تالاب جازموریان در همایش جازموریان، زندگی جاریست خبر داد.

او هدف از انتخاب تالاب جارموریان برای این همایش را توجه بیشتر به جازموریان اعلام و بر حفظ بیشتر تالاب‌ها تاکید کرد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان با بیان اینکه به شرکت کنندگان در این همایش گواهی اهدا می‌شود، بیان داشت: علاقه مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۹۷۵ ۳۱۳۲۲ تماس برقرار کنند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان به روز جهانی تالاب‌ها که ۱۴ بهمن‌ماه بود اشاره کرد و گفت: این روز با هدف جلب توجه افکار جهانی به اهمیت رود‌ها و تالاب‌ها و نقش تعیین کننده آن‌ها در ادامه بقای حیات وحش و گونه‌های گیاهی در سراسر جهان برگزار می‌شود.

او یکی دیگر از اهداف برگزاری روز جهانی تالاب‌ها را جلب توجه افکار عمومی به اهمیت نقش تالاب‌ها و ارتباط تنگاتنگ آن‌ها با حیات و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی انسان دانست.

شاکری شعار امسال روز جهانی تالاب‌ها را "زندگی در تالاب‌ها شکوفا می‌شود" عنوان کرد و هدف این شعار را برجسته سازی تنوع زیستی تالاب‌ها برشمرد.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار