رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان؛

بیش از ۳۰هزار بازدید از مراکزعرضه موادغذایی سیستان وبلوچستان انجام شد

هاشمی شهری گفت: تیم‌های نظارتی بهداشت محیط این دانشگاه ۳۰ هزار و ۲۷۷ بازدید از مراکز عرضه موادغذایی انجام داده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سیدمحمد هاشمیرییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: تیم‌های نظارتی بهداشت محیط این دانشگاه با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی دست‌اندرکار در اجرای طرح شهید «سلیمانی» ۳۰ هزار و ۲۷۷ بازدید از مراکز تهیه، توزیع، طبخ و عرضه موادغذایی سیستان و بلوچستان انجام دادند.

او  اظهارداشت: نظارت تیم‌های بهداشت محیط با همکاری نیرو‌های بسیجی، هلال احمر، تعزیرات و شهرداری بر اجرای محدودیت‌های کرونایی از اول آذر تشدید شده به طوریکه ۱۵۰ بازرس این دانشگاه در این طرح مشارکت فعال دارند.

او  افزود: در این طرح تیم‌های نظارتی بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی نظارت دارند و در بازرسی‌های صورت گرفته برای ۴۴۷ واحد صنفی اخطاریه صادر شده و ۳۳۲ واحد صنفی دیگر به علت رعایت نکردن مسائل بهداشتی پلمب شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی را در پیشگیری و کنترل بیماری‌ها موثر دانست و افزود: در شرایط همه‌گیری کرونا، لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز صنفی و کارگاهی، ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از محل‌های پر رفت و آمد مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او با اشاره به این موضوع که مردم می‌توانند از طریق کد «کیو آر» بر واحد‌های صنفی نظارت کنند افزود: تمامی اصناف، ادارات، سازمان‌ها، کارگاه‌ها، کارخانجات و اماکن باید این کد را داشته باشند تا مردم بتوانند با تلفن هوشمند آن را اسکن کرده و سوالات وضعیت بهداشتی مربوط به اجرای پروتکل آن صنف را پاسخ دهند و پس از پاسخ به سوالات، پیگیری توسط بازرسان بهداشتی انجام خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: هموطنان عزیز می‌توانند با سامانه تلفنی ۱۹۰ مشکلات بهداشتی را با کارشناسان مطرح کنند تا در کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
بازرسی ها ان شالله در قیمت ها تاثیر بزاره .....
آخرین اخبار