فروتن گفت:۱۰۰ معدن غیر فعال به چرخه تولید برگردانده شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، فروتن معاون معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۱۰۰ معدن غیر فعال در سطح استان تعیین تکلیف و به چرخه تولید برگردانده شدند.

فروتن افزود: تعیین تکلیف این معادن بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در شورای معادن استان و با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی مثل دانشگاه‌ها و خانه‌ی معدن استان مرکزی صورت گرفت.

او اضافه کرد: این ۱۰۰ معدن یا از سوی بهره‌بردار به چرخه تولید برگشتند و یا پس از انجام مراحل قانونی از طریق مزایده به بهره بردار دارای صلاحیت واگذار شدند.

استان مرکزی رنگین کمان معادن

معاون معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی را یکی از استان‌های معدنی کشور است که از ۵۶ کانی معدنی شناخته شده ۳۸ نوع کانی معدنی در استان مرکزی وجود دارد و این موضوع استان را به رنگین کمان معادن تبدیل کرده است.

او با اشاره به اینکه در کشور و در استان مرکزی نیمی از معادن دارای پروانه بهره برداری غیر فعال هستند ادامه داد: از مجموعه ۶۰۵ معدن دارای پروانه بهره برداری با ذخیره شناسایی شده با هزارو۳۳۰ میلیون تن ماده معدنی حدود ۳۰۰ معدن دارای پروانه غیر فعال است.

فروتن تصریح کرد: معدن مس و طلای دالی در شهرستان دلیجان یکی از مهمترین معادن شناخته شده است که با ذخیره احتمالی ۱۲ میلیون و ذخیره قطعی ۵ میلیون تن ماده معدنی و با پروانه بهره‌برداری استخراج سالانه ۴۸۰ هزار تن از جمله معادن غیرفعال استان است که تعیین تکلیف شده و به زودی به مرحله استخراج خواهد رسید.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.