تاکید بر مناسب سازی معابر شهری برای معلولان

در جلسه کمیته مناسب سازی تردد معلولین شهرستان دلیجان بر وجود موانع تردد معلولان تاکید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در جلسه کمیته مناسب سازی تردد معلولین شهرستان دلیجان با حضور اعضاء و نمایندگان ادارات مربوطه برگزار و و در این جلسه بر وجود موانع تردد معلولان تاکید شد.

رعایت نکردن قوانین مناسب سازی و رفع موانع معماری در سطح شهر دلیجان و ایجاد شدن مشکلات عدیده‌ای برای افراد معلول، جانباز، افراد کم توان وسالمندان از جمله مواردی بود که دراین جلسه عنوان شد.

اعضای جلسه تاکید کردند که باید با تدوین برنامه جامع درجهت حل این مشکلات تلاش شود.

کمیته مناسب سازی تردد معلولین شهرستان دلیجان باحضور معاونت عمرانی فرمانداری، ریاست اداره بهزیستی، شهردارآن دلیجان ونراق، اعضای هیات مدیره انجمن معلولین و جمعی از مسئولین ادارات عضو کمیته مناسب سازی شهرستان با هدف بررسی مصوبات جلسات قبل در سالن جلسات فرمانداری برگزارشد.

۳۳ هزار معلول استان مرکزی و دیگر معلولان کشور، نگاهشان به دست یاری گر همه افراد جامعه چه مسئول و چه غیر مسئول هست و امیدوار هستند روزی تک تک افراد جامعه به این بینش برسند که با کمک آن‌ها این جامعه هم بتوانند راحت در شهر و جاده تردد کنند و دغدغه سفر نداشته باشند.

معلول به کسی گفته می‌شود که بر اثر نقص جسمی یا ذهنی، اختلال قابل توجهی به طور مستمر بر سلامت و کارایی عمومی، و یا در شئون اجتماعی، اقتصادی و حرفه‌ای او به وجود آید، به طوری که این اختلال، از استقلال فردی، اجتماعی و اقتصادی او بکاهد که این گروه، شامل ناشنوا، نابینا، و معلول جسمی، حرکتی و ذهنی می‌باشد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.