ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

پایان یافتن دو جشنواره ادبی در یک هفته/ بخشی از مطالبات ناشران نمایشگاه مجازی کتاب واریز شد

اختتامیه جشنواره بین‌المللی شعر فجر و شعر و داستان انقلاب در هفته گذشته برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی هفته گذشته در حوزه ادبیات روی داد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:


بیشتر بخوانید


پایان دوازدهمین دوره جشنواره شعر و داستان انقلاب/ شاعر پیشکسوت: سربازان پیشکسوت را از یاد نبرید

مراسم اختتامیه دوازدهمین «جشنواره شعر و داستان انقلاب»، در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری در کنار دبیر بخش شعر و داستان حضور داشتند و از برگزیدگان تجلیل کردند.

همچنین از تلاش‌های محمدرضا سهرابی‌نژاد در عرصه شعر انقلاب و محمدرضا بایرامی در عرصه داستان انقلاب تقدیر شد. در این مراسم، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با یادآوری تلاش‌های مرحوم امیرحسین فردی برای رشد و تعالی ادبیات انقلاب گفت: ایشان حرکتشان را از مسجد جواد الائمه آغاز کرده، در حوزه هنری ادامه دادند، در جایزه شهید غنی‌پور رشد دادند، در جشنواره داستان انقلاب به حد اعلا رساندند و در کارگاه قصه و رمان تلاش کردند ادبیات انقلاب را به نقطه بلوغ برسانند.

ایران مقصد نخبگان جهانی است/ افزایش آثار قرآنی در این دوره

نشست خبری سی و هشتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و هشتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال با حضور ایوب دهقانکار مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی مهدوی راد دبیر علمی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و احمدعلی حیدری دبیر علمی جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سالن زنده یاد عاشوری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

در این مراسم ایوب دهقانکار، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران درباره جایزه کتاب سال و جایزه جهانی کتاب سال گفت: جایزه کتاب سال جای خود را میان رویداد‌های ادبی کشور و جهان باز کرده است. پیام جایزه کتاب سال و جایزه جهانی کتاب سال این است که کتاب، پژوهش، فعالیت‌های آکادمیک و تحقیق در ایران زنده و پویاست. از سوی دیگر بخش بین الملل ما نشان داد که ایران مقصد نخبگان است. همانطور که ممکن است برای صنوف مختلف مرکز گردشگری باشد، جایزه جهانی کتاب سال نشان داد ایران مقصد پژوهش است.

جزئیات برگزاری بیستمین دوره جشنواره ملی چاپ تشریح شد

نشست خبری و رونمایی از پوستر بیستمین دوره جشنواره ملی چاپ در سالن کنفرانس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مهرزاد دانش رئیس جشنواره ملی صنعت چاپ و محمد شمس دبیر اجرایی این رویداد برگزار شد.در این مراسم، مهرزاد دانش رئیس جشنواره ملی چاپ، گفت: با توجه به گرفتاری‌هایی که به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور داشتیم، می‌خواستیم جشنواره ملی چاپ را با وجهه جدیدی برگزار کنیم. از سوی دیگر محدودیت‌های کرونایی شدید شهریور ماه باعث شد، این جشنواره در آن بازه زمانی برگزار نشود. امسال فضای جشنواره ملی چاپ، به سمت شاخص‌های فرهنگی رفت. در سال گذشته این رویداد فرهنگی، با توجه به معیار‌های فنی و صنعتی برگزار می‌شد.

برگزیدگان جشنواره بین‌المللی شعر فجر معرفی شدند/تجلیل از ۱۴ شاعر دفاع مقدس

مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی شعر فجر صبح امروز در تالار وحدت با حضور سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایوب دهقانکار مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، مصطفی اراضی جلالی، دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی شعر فجر برگزار شد.

در این مراسم، مریم جلالی دبیر علمی جشنواره بین‌المللی شعر فجر درباره این رویداد ادبی گفت: جشنواره بین‌المللی شعر فجر یکی از مهمترین جشنواره‌های ادبی کشور است. این رویداد فرهنگی از سال ۸۵ تاکنون هرساله آینه‌ای برای انعکاس طرحی نو در شعر بوده است.

وی افزود: بی تردید جشنواره بین‌المللی شعر فجر امانتدار شعر نو و کهن فارسی است شعری که تجلی دلاوری‌های مردان و زنان ایران زمین است. این رویداد فرهنگی فرصتی برای نشان دادن این است که چگونه می‌توان با واژه‌ها زیبا دید. کمیته علمی و داوران امسال ایستاده اند برای اینکه بگویند هرکس به سهم خود چه در بخش آثار رسیده چه در کسوت زیبای شعر و نقد و نظریه‌های آن نشان داد شعر امروز به جنسیت و چهارچوب‌های سنی محدود نشده است.

بخش اول مطالبات ناشران نمایشگاه مجازی کتاب واریز شد

به استناد بند ج، ماده ۲ شرایط و ضوابط حضور ناشران در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بخش اول مطالبات به حساب ۱۵۲۳ ناشر واریز شد و مابقی مطالبات پس از تحویل کتاب‌ها به خریداران واریز خواهد شد.بر اساس این خبر، آن دسته از ناشرانی که مبلغی به حساب آن‌ها واریز نشده است، برای بررسی حساب یا رفع مشکلات احتمالی در اسرع وقت به شعبه مربوطه مراجعه کنند.

مطالبات ناشران شرکت کننده در نمایشگاه مجازی کتاب جیرفت به صورت کامل پرداخت و تسویه حساب شد.در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران که از اول تا دهم بهمن ماه با حضور ۱۷۳۲ ناشر داخلی از سراسر کشور در بستر وب برگزار شد، یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۵۹۹ نسخه کتاب به ارزش ۶۴۰ میلیارد و ۲۵۸میلیون و ۷۷هزار و ۵۶۸ ریال به فروش رسید.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.