داوطلبان انتخابات شوراها برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اقدام کنند

فرماندار سمنان گفت: داوطلبان ثبت‌نام شورای شهرها و روستاها به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از هدر رفت وقت در ساعات عصر به دفاتر خدمات قضایی برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه مراجعه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فخری فرماندار سمنان در گفتگو با خبرنگاران گفت: براساس تبصره سه ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه از سوی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در هنگام ثبت نام الزامی است.

او با بیان اینکه زمان ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها از بیستم تا بیست و ششم اسفند است و با توجه به مدت زمان باقیمانده داوطلبان هر چه سریعتر برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنند.

فخری تصریح کرد: ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری شانزدهم تا بیست و دوم فروردین ماه ۱۴۰۰ است.

او اضافه کرد: ثبت نام و دریافت شناسه قضایی، همراه داشتن اصل شناسنامه و یا کارت ملی، گوشی تلفن همراه و کارت بانکی لازمه مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه است.

فرماندار سمنان اظهار داشت: تبلیغات جمعی امسال به منظور پیشگیری از شیوع کرونا مجاز نخواهد بود و تبلیغات نامزدهای شورای اسلامی شهر و روستا در رسانه‌ها و فضای مجازی باید دنبال شود.

او خاطرنشان کرد: تبلیغات زودهنگام و پیش از موعد نیز تخلف و خلاف قانون محسوب می‌شود و رفتار خلاف خلاف قانون نیز پیگرد قانونی دارد.

فرماندار سمنان تاکید کرد: تبلیغات برای انتخابات باید در زمان قانونی انجام شود و تامین سلامت برگزاری انتخابات خط قرمز است و تامین امنیت اولین وظیفه فرماندار است.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.