در بسته حوادث امروز بخوانید؛

کلاهبرداری ۴۰ میلیاردی باند هرمی از ۱۰۰ نفر / کشف ۴ قبضه سلاح جنگی در بویین میاندشت

مهم‌ترین حوادث امروز ۲۹ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ۲۹ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کلاهبرداری ۴۰ میلیاردی باند هرمی از ۱۰۰ نفر

سرهنگ" حسین تُرکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان نجف آباد با اشرافیت و هوشمندی خود از فعالیت گروهی تحت عنوان بازاریابی شبکه‌ای غیر مجاز که اقدام به جذب افراد در پارک‌ها و اماکن عمومی می‌کردند مطلع و تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند.

او افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات علمی و بکارگیری یک سری اقدامات تخصصی و پلیسی سرانجام تعدادی از مال باختگان را شناسایی و با راهنمایی آنان ۳ نفر از سرشاخه اصلی یک شرکت هرمی را مورد شناسایی قرار دادند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: کارآگاهان پس از شناسایی متهمان طی هماهنگی با مقام قضائی این افراد را که یک زن و ۲ مرد بودند را دستگیر کردند.

سرهنگ تُرکیان تصریح کرد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد افراد مذکور برای یک شرکت به صورت هرمی اقدام به جذب مشتری می‌کردند که با این ترفند موفق شدند ۴۰ میلیارد ریال از ۱۰۰ نفر کلاهبرداری کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به جمع آوری اسناد و مدارک مربوط به فعالیت غیر مجاز و هرمی متهمان و حساب‌های گردش مالی آنان پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و این افراد برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کلاهبرداری ۴۰ میلیاردی باند هرمی از ۱۰۰ نفر / کشف ۴ قبضه سلاح جنگی در بویین میاندشت



رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با غیر قانونی عنوان کردن هرگونه فعالیت هرمی در کشور از برخورد جدی پلیس با این گونه فعالیت‌ها خبر داد و گفت: در این گونه فعالیت‌ها لیدر‌ها و سرشاخه‌های شرکت با مانور‌های متقلبانه و تبلیغات کاذب سود‌های کلان را به جیب زده و زیرشاخه‌ها از این سود‌ها بی نصیب می‌مانند که بایستی شهروندان هوشیار بوده و سرمایه خود را در اختیار افراد مذکور قرار ندهند.

کشف ۴ قبضه سلاح جنگی در بویین میاندشت

سرهنگ "علی مرشد فریدنی فرمانده انتظامی شهرستان بویین میاندشت بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان بویین میاندشت حین گشت زنی در محور "بویین-الیگودرز" به یک سواری ریو مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۳ قبضه کلت کمری جنگی و یک سلاح کلاشینکف کشف و ۳ نفر نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بویین میاندشت ادامه داد: متهمان این پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ فریدنی از شهروندان خواست، هر گونه موضوع و اخبار مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات قانونی لازم انجام شود.

 

یک انبارپر از مواد اولیه لاستیک خودرو

سرهنگ "محمدرضا هاشمی فر بیان داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی اصفهان با انجام اقداماتی اطلاعاتی از دپوی محموله مواد اولیه لاستیک خودرو که به صورت قاچاق وارد شده بودند مطلع و وارد عمل شدند.

او افزود: پس از اطمینان از صحت موضوع و انجام هماهنگی‌های لازم گروهی از ماموران مجرب به انبار مورد نظر اعزام و ۳۲ پالت مواد اولیه خارجی لاستیک خودرو به وزن ۴۸ تن را از محل کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: مالک محموله کشف شده مدارک قانونی و گمرکی لازم را ارائه نداد که محموله توقیف و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ هاشمی فر با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۲۲ میلیارد ریال اعلام شده است از شهروندان خواست، با پلیس تعامل و مشارکت داشته باشند و هر گونه موضوع و اخبار مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به نیروی انتظامی اطلاع دهند تا اقدامات قانونی لازم در اسرع وقت انجام شود.



انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.