فرمانده مدیریت مقابله با کرونا در تهران:

مدافعان سلامت ۳ برابر بیشتر از دیگران در برابر کرونا آسیب‌پذیر هستند

زالی گفت: مدافعان سلامت حدود ۳ الی ۴ برابر بیشتر از افراد عادی در برابر کرونا آسیب‌پذیر هستند که این آمار در کشور آمریکا حدود ۵ برابر است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، صبح امروز در مراسم رونمایی از گان ایزوله مخصوص کادر درمان برای مقابله با کرونا که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: مدافعان سلامت در یک راه سخت و جهادی قدم گذاشته‌اند و تا کنون ۳۰۰ نفر از آن‌ها شهید شده‌اند. همچنین تعداد زیادی از مدافعان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

او ادامه داد: هرچه یک فرد بیشتر در معرض ویروس باشد شانس ابتلای او به کرونا هم افزایش پیدا می‌کند و یکی از مکان‌هایی که در آن ابتلای افراد به این بیماری زیاد است، بخش‌های بیمارستانی است. مدافعان سلامت حدود سه الی چهار برابر بیشتر از افراد عادی در برابر کرونا آسیب پذیر هستند که این آمار در کشور آمریکا حدود پنج برابر است.

در زمینه تولید تجهیزات حفاظتی به خودکفایی رسیده ایم

زالی بیان کرد: در هنگام تولید تجهیزاتی مانند گان باید به موضوع کیفیت آن توجه ویژه‌ای شود. امروزه در کشور در زمینه تولید تجهیزات حفاظتی تقریبا به مرحله خودکفایی رسیده ایم و بر عکس روز‌های اولیه شیوع بیماری کرونا دغدغه وسایل حفاظتی مانند ماسک و گان را نداریم.

او افزود: با همت جوانان کشور در زمینه تولید تجهیزات و وسایل حفاظتی از دوران بحران عبور کرده‌ایم و حتی آماده صادرات هستیم.

یک شهید سلامت ۳ بار به کرونا مبتلا شده بود

زالی گفت: شانس ابتلای مجدد به کرونا در مدافعان سلامت بیشتر از سایرین است، هرچند این موضوع در سطح بین المللی به اثبات نرسیده است. یکی از همکاران خانم در بوشهر پس از ۳ بار ابتلا به بیماری کرونا شهید شد.

او افزود: مدافعان سلامت در معرض ویروس‌های تهاجمی هستند و امکان ابتلای آن‌ها به نوع شدید بیماری بیشتر از افراد عادی است.

مدافعان سلامت باید جزو ایثارگران قرار بگیرند

زالی ادامه داد: باید در خصوص اکرام مدافعان سلامت تلاش بیشتری کنیم، این همکاران به دلیل خدمات درخشان در بحران همه‌گیری و آثار و عوارض بیماری کرونا باید جزو ایثارگران قرار گرفته و از خدمات این گروه برخوردار شوند.

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۷۰۰ نفر از کارکنان نظام سلامت در بخش‌های دولتی، غیر دولتی و خصوصی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

او افزود: سازندگان گان ایزوله مخصوص کادر درمان برای مقابله با کروناُ بررسی‌های میدانی خود را قبل از شروع تولید آن در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انجام داده‌اند. کیفیت، شستشو پذیری، عدم نفوذ پذیری نسبت به سایر موارد، وزن سبک در طراحی این گان مخصوص مد نظر قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار