مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از انجام ۶ هزار و ۷۵۷ مورد گشت مشترک بازرسی از واحد‌های صنفی، بنگاه‌های اقتصادی، مراکز تجاری و خدماتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، هرمز امیری مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه طی ۱۰ ماهه اول امسال ۶ هزار و ۷۵۷ مورد گشت مشترک بازرسی از واحد‌های صنفی، بنگاه‌های اقتصادی در منطقه آزاد قشم انجام شده،  اظهار کرد: در این مدت یک هزار و ۱۳۲ مورد اخطاریه و یک هزار ۴۱۵ مورد تذکر شفاهی و ۱۷۷ مورد تذکر کتبی برای اصناف فعال صادر شده است.

او ادامه داد: همچنین در ۱۰ ماهه اول امسال ۹۸ مورد درخواست پلمب واحد‌های صنفی متخلف انجام گرفته و ۸۸ مورد از پرونده تخلفات اصناف برای اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال شده است.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در این مدت همچنین ۶۹ مورد بخشنامه برای صنوف صادر گردیده و تعداد ۴۳۶ مورد اقلام مختلف غیرمجاز معادل یک هزار ۸۷۸ کیلوگرم مواد خوراکی و نوشیدنی غیراستاندارد و تاریخ مصرف گذشته معدوم سازی شده است.

به گفته امیری؛ با هدف نظارت بر قیمت گذاری و رعایت قیمت مصوب در اصناف از ابتدای امسال ۳۰ مورد نرخنامه برای واحد‌های صنفی مختلف از جمله نانوایی‌ها و میوه فروشی‌ها مصوب و ابلاغ شده است.

او خاطرنشان کرد: واحد‌های صنفی قشم، تحت بازرسی و رصد روزانه قرار داشته و در صورت هرگونه تخلف اعم از کم فروشی، گران فروشی، تقلب، احتکار و اخفاء کالا، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، فروش اجناس غیربهداشتی، ممنوعه و فروش کالا به صورت غیرمجاز با آن‌ها برخورد خواهد شد. گفتنی است، بازدید‌های مستمر تیم‌های بازرسی متشکل از نمایندگان مدیریت بازرگانی و اصناف منطقه آزاد قشم، شبکه بهداشت و درمان شهرستان، اداره صمت شهرستان، پلیس اماکن، اداره تعزیرات حکومتی و اداره دامپزشکی شهرستان قشم به صورت روزانه در دو شیفت برای نظارت بر روند ارائه خدمات و پیشگیری از تخلفات احتمالی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.