بررسی چند فقره پرونده الیاف و نخ مشکوک به احتکار در کاشان

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، از بررسی چندین فقره پرونده الیاف و نخ مشکوک به احتکار در این اداره خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سعید بلانی زاده، رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، ظهر امروز چهارشنبه ۱۱ مهر در نشست خبری با اهالی رسانه گفت: این پرونده‌ها برای احراز احتکار و ثابت شدن این مساله از جمیع جهات در حال بررسی و رسیدگی است که به محض مشخص شدن تحقیقات نتایج آن اعلام و رسانه‌ای خواهدشد.

وی، با اشاره به اینکه پنج پرونده احتکار کالای لوازم خانگی و مایحتاج عمومی مردم به ارزش یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال رسیدگی شد گفت: احتکار کالا‌های لوازم خانگی شامل لباسشویی و کولر گازی و و مایحتاج عمومی مردم شامل چای بود.

به گفته وی، پس از صدور حکم برای این پنج پرونده تا دو هفته آینده کالا‌های ضبط شده به چرخه بازار برخواهدگشت.

رسیدگی به ۷ فقره پرونده ملی مهم در ۶ ماهه نخست امسال

رئیس شعبه یک تعزیرات حکومتی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، از بررسی و رسیدگی به ۷ فقره پرونده ملی مهم در اداره تعزیرات حکومتی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، نیز خبرداد و گفت: این پرونده‌ها مربوط به قاچاق کالا و ارز است.

بلانی زاده، با تاکید بر اینکه این کالا‌های قاچاق شامل لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی در رتبه اول، مغز گردو و بادام در رتبه دوم و قاچاق چوب در رتبه سوم است افزود: این پرونده‌ها هم اکنون در حال رسیدگی و هنوز منجر به صدور حکم قطعی نشده است.

رسیدگی به ۹۱۴ فقره پرونده تخلفات محکوم به جزای نقدی بیش از ۶ میلیارد ریالی

وی در ادامه رسیدگی و مختومه شدن ۹۱۴ فقره پرونده مربوط به تخلفات اصناف، بخش بهداشت، دارو و درمان، قاچاق کالا و ارز را در ۶ ماهه نخست امسال یادآورشد و گفت: ۵۸۰ فقره پرونده محکوم به بیش از ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال مربوط به تخلفات اصناف بخش کالا و خدمات، ۲۷۰ فقره محکوم به بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال مربوط به تخلفات بخش بهداشت، دارو و درمان و ۵۳ فقره پرونده محکوم به بیش از ۳ میلیارد ریال مربوط به قاچاق کالا و ارز بوده است.

وی محکومیت جزای نقدی این پرونده‌ها را در مجموع ۶ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: بیشترین پرونده به تعداد ۵۸۰ فقره مربوط به تخلفات اصناف بخش کالا و خدمات بوده است.

به گفته وی، تعداد پرونده‌ها در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی داشته است.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، تصریح کرد: ۱۵۱ فقره پرونده از پرونده‌های تخلفات اصناف کالا و خدمات با موضوع گران فروشی، ۵۸ فقره پرونده با موضوع کم فروشی و تقلب و ۲۷۰ فقره پرونده با موضوع عدم درج قیمت بوده است.

انجام ۹۰ گشت بازرسی و نظارت بر ۴۰۰ واحد صنفی

بلانی زاده، اظهارداشت: با توجه به مشکلات اقتصادی در ایجاد نوسانات بازار و التهابات ارز تشدید گشت بازرسی و نظارت در ۶ ماهه نخست امسال انجام شد که منجر به انجام ۹۰ گشت بازرسی و نظارت مشترک بر ۴۰۰ واحد صنفی و تشکیل ۱۲۱ فقره پرونده شد؛ که مهمترین تخلفات آن‌ها گران فروشی، کم فروشی عدم درج قیمت و تقلب بود.

وی رسیدگی فوری و خارج از نوبت و برخورد جدی و قاطعانه با متخلفان اقتصادی را در اولویت کار این اداره تاکیدکرد و گفت: مردم باید خود را ناظر و بازرس بدانند و گزارش تخلفات را به سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و یا سامانه ۱۲۴ حمایت از حقوق مصرف کنندگان در ۲۴ ساعت شبانه روز ارائه دهند.

به گفته وی، شهروندان کاشانی همچنین افزون بر این سامانه‌های گویا می‌توانندموارد تخلفات را از طریق شماره تلفن‌های ۵۵۵۴۴۱۱ و ۵۵۵۴۳۰۱۰ اداره تعزیرات حکومتی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل و اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان گزارش دهند.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.