لزوم قیمت گذاری منطقه‌ای برای رفع چالش‌های بازار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: برای رفع چالش‌های بازار، بهتر است قیمت‌ها به صورت منطقه‌ای در کشور انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان گفت: قیمت گذاری‌ها همیشه در کلان کشور به صورت واحد اعلام می‌شود که به جهت رصد و ارزیابی بهتر شرایط، بسیار ارزشمند می‌باشد، اما برای برخی موارد چالش زاست.

او افزود: درخواست ما این است که قیمت گذاری برخی اقلام در کل کشور، منطقه‌ای شود.

عابدی در خصوص شرایط خراسان جنوبی در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ گفت:خراسان جنوبی از تولید کننده‌های توانمند منطقه شرق کشور در زمینه مرغ و تخم مرغ است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اظهار کرد: علیرغم مشکلات موجود در بازار و شیوع آنفلوانزا در برخی واحد‌های مرغداری استان، با مدیریت خوبی که صورت گرفت بازار داخلی استان به خوبی پوشش داده شد و بازار‌های از قبل تعیین شده نیز مستدام و پایدار ماند.


بیشتر بخوانید


او با بیان این که مجموعه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان استان با معضلاتی همچون کمبود نیرو مواجه است، اظهار داشت: نیرو‌های بسیج، اتاق اصناف، پلیس اماکن و... در موضوع نظارت بر بازار همراهی ویژه‌ای با سازمان داشتند.

عابدی تصریح کرد: آمار‌های سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان کشور نشان می‌دهد ۷۰درصد پرونده‌های شکایت‌های مردمی در خراسان جنوبی رسیدگی شده و به جواب رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به نتیجه مطلوب تصمیم استان بر راه اندازی کیوسک‌های خیابانی، اظهار داشت: هدف از راه اندازی این کیوسک ها، دسترسی راحت‌تر و بدون واسطه مردم به بازرسان بود که در رسیدگی به شرایط بازار بسیار مؤثر عمل کرد.

در این جلسه اعلام شد، عید امسال 800 تن میوه تنظیم بازار شامل 400 تن سیب و 400 تن پرتقال در استان توزیع می شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار