خالدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

زلزله ۵/۶ ریشتری سی سخت ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت

سخنگوی اورژانس گفت: زلزله ۵/۶ ریشتری حوالی سی سخت در مرز استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بر اثر وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵/۶ ریشتری که در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین در حوالی سی سخت در مرز استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد که در ساعت۲۲ و ۵ دقیقه امروز رخ داده چهار تیم ارزیاب به محل حادثه اعزام شده است.

او گفت: طبق گزارشات تا به این لحظه بیشتر خرابی‌ها را در سی سخت شاهد هستیم،زلزله امشب در مرز استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان تا کنون۴۳مصدوم بر جای گذاشت.

خالدی افزود: دو دستگاه آمبولانس به مرکز زلزله اعزام شده و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۰ دستگاه آمبولانس در یاسوج  همچنین ۴۰ دستگاه آمبولانس و ۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس در استان های اصفهان کاشان شهرکرد و یزد در حال آماده باش و اعزام هستند.

او بیان کرد: ️بر اساس اعلام مرکز هشدار سریع سازمان هواشناسی بارش سنگین برف و باران در مناطق تحت تاثیر زمین لرزه طی ۴٨ ساعت آینده ادامه خواهد داشت.

خالدی بیان کرد:تاکنون یک پس لرزه و یک پیش لرزه داشتیم،بر اثر بروز این زمین‌لرزه، تاکنون دیوار ۴۷ واحد مسکونی در بخش پادنا شهرستان سمیرم ترک‌خوردگی جزئی داشته است.

او گفت: ۹۳ شهر و روستا در محدوده این زمین‌لرزه وجود دارد که ۶۶ هزار نفر ساکنان این مناطق هستند و همچنین باید اشاره شود که روستا‌های قاسم کوه کهندان و پادنا بیشترین آسیب را به احتمال زیاد داشته باشند.همچنین یک ریزش تونل در محور یاسوج گزارش شده ، البته محور سی سخت - سمیرم توسط راهداری بازگشایی شده است.

خالدی عنوان کرد: کلیه مراکز درمانی، بهداشتی و اورژانس در شهرستان سمیرم و شهرستان‌های معین در آماده باش کامل به سر می‌برند.

انتهای پیام/

برچسب ها: زلزله ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار