معاون حقوقی و پارلمانی آموزش و پرورش:

لایحه رتبه‌بندی معلمان هفته آینده روانه مجلس می‌شود/ اجرای طرح از بهار ۱۴۰۰

احمدی لاشکی با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی از بهار۱۴۰۰ گفت که لایحه آن هفته آینده روانه مجلس می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در برنامه زنگ ٧ درباره اجرای نظام رتبه بندی معلمان بیان کرد: آموزش و پرورش براساس ماده ۶٣ قانون برنامه ششم توسعه الزام به اجرای رتبه بندی شد که در ادوار گذشته محدود به افزایش حقوق شد، اما اخیرا اقدامات خوبی در این باره در حال رخ دادن  است و این نوید را به معلمان می‌دهیم.

او ادامه داد: اگر قرار است لایحه‌ای را به طور عادی در صحن دولت مصوبه بگیریم یقینا یک سال طول می‌کشد، اما آقای حاجی میرزایی به سبب ارتباط خوب با دولت این مسیر را به خوبی جلو بردند، ضمن آنکه آقای وزیر جلساتی را با عناصر تاثیرگذار از جمله آقایان جهانگیری، نوبخت و انصاری داشتند تا هماهنگی‌ها بهتر باشد.

احمدی لاشکی تصریح کرد: ظرف هفته آینده لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس روانه می‌شود و با توجه به همزمانی با فصل بودجه زمان مناسبی برای تصویب و تامین اعتبار رتبه بندی است البته اعتبار رتبه بندی ۵ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان بود که کفایت نمی‌کند و روسای کمیسیون آموزش، بودجه و تلفیق قول پیگیری داده‌اند.

رتبه بندی فقط برای معلمان اجرا می‌شود

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: این رتبه بندی امیدوارم از بهار ١۴٠٠ اجرایی شود و باید توجه داشته باشیم این قانون برای معلمان است و مشمول کارکنان و نیرو‌های خدماتی نیست.

او ادامه داد: امیدوارم دولت به وضعیت نیرو‌های خدماتی توجه داشته باشد و کمبود آن همچنین افزایش حقوق را در دستور کار قرار دهد ضمن آنکه اعلام نیاز برای جذب ٢۵ هزار نیروی خدماتی کردیم.

تعیین تکلیف استخدام ۵٧ هزار معلم حق التدریس

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از طریق تبصره ١٠ ماده ١٧ هماهنگ کردیم که ساماندهی انجام شود، اظهار کرد: ٨٨ هزار معلم حق‌التدریس باید استخدام شوند که تاکنون مجوز استخدام ۵۷ هزار و ۴۹۷ نفر را از سازمان اداری استخدامی دریافت کرده‌ایم که از این تعداد وضعیت ٢۴ هزار ۵٩٧ مشخص شد و بقیه هم مشخص خواهد شد و به زودی راهی دانشگاه فرهنگیان می‌شود و سپس بعد از اخذ نمره قبولی به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

او ادامه داد: این افراد دغدغه آزمون اصلح را نداشته باشند، چون موضوع خاصی نیست و آنچه امروز مهم بوده این است که معلم بتواند توانمند باشد و دانش آموزان را به درستی تربیت کند.

احمدی لاشکی گفت: امیدواریم با ساماندهی نیرو‌های حق التدریس در دوره مهارت‌آموزی ماده ٢٨ همچنین افرادی که مشغول تحصیل در دوره چهارساله هستند بتوانیم کار را تا سه سال آینده پاسخ دهیم و براساس نیاز نیرو راهی کلاس درس کنیم.

۴٣ هزار مسکن ویژه فرهنگیان در حال ساخت است

او با اشاره به تدوین موضوع قانون تاسیس مسکن فرهنگیان در سال ۶۸ اظهار کرد: ساخت مسکن برای فرهنگیان آغاز شده و ۴۳ هزار واحد در حال ساخت است و در قانون مسکن فرهنگیان آمده که دولت موظف است در شهرها، بخش‌ها و روستا‌ها که امکان واگذاری زمین دارد، ۴۰ درصد اراضی و مجتمع‌های مسکونی را با اولویت به آموزش و پرورش دهد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش افزود: ۹۰ درصد اعتبارات تهیه مسکن فرهنگیان در قالب وام ٢۵ ساله با سود ۴ درصد براساس سوابق در اختیار فرهنگیان قرار بگیرد.

آموزش مجازی بعد از کرونا هم ادامه دارد

احمدی لاشکی با اشاره به طرح مدرسه تلویزیونی بیان کرد: این طرح برای مناطق محروم و افراد غیر برخوردار مناسب است، البته این روش آموزشی دو سویه نیست  و معلم ودانش آموز ارتباط دوسویه ندارند.

او به راه اندازی شبکه شاد و تعاملی بودن آن اشاره کرد و گفت: پهنای باند مصرفی شاد دو برابر واتساپ است، بیش از ١٢ میلیون دانش آموز و ۷۲۸ هزار معلم در شبکه شاد احراز هویت شده‌اند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در دوران پس از کرونا همچنان شبکه شاد و آموزش مجازی وجود دارد و تعطیل نمی‌شود بلکه به عنوان مکمل آموزش خواهد بود.

تامین اعتبار برای تبلت دانش آموزی در انتظار نظر مجلس

احمدی لاشکی با اشاره به وضعیت دانش آموزان در تحت پوشش قرار گرفتن آموزش مجازی بیان کرد: طرحی را وزارت آموزش و پرورش تحت عنوان طرح هدایت، هر دانس آموز یک تبلت دنبال می کند و این طرح برای دستیابی همه دانش آموزان به ابزار آموزش مجازی است.

او ادامه داد: در شرایط کنونی ۵٢ درصد دانش آموزان از موبایل مادران، ١٢ تا ١٧ درصد از موبایل پدران استفاده می‌کنند همچنین بیش از سه میلیون نفر این ابزار را ندارند در حالی که آموزش بابد برای همه دانش آموزان شرایط آموزش مجازی را دنبال کند.

احمدی لاشکی اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری هم شهریور امسال فرمودند نصیب آموزشی باید برای همه دانس آموزان است و منتظر ببینیم مجلس در بودجه ١۴٠٠ چه چیزی برای ما پیش بینی می‌کند.

او بیان کرد: برای تامین تبلت با استاندار ٢٨ استان تفاهم نامه نوشتیم و با جدیت تمام و همکاری کمیته امداد و بهزیستی به دنبال اجرای کار هستیم که تبلت‌ها را به صاحب اصلی برسانیم و اقدامات در حال انجام شدن است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر بگوییم ١٢ میلیون استفاده می‌کنند بابد به این نکته توجه کنیم که برای ١۵ میلیون و ٣٠٠ هزار دانش آموز پیش‌بینی تبلت داشته باشیم و آموزش و پرورش با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند.

احمدی لاشکی درباره ساماندهی املاک و مستغلات در آموزش و پرورش با اشاره به تفاهم نامه سه جانبه ای میان وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان ثبت نام اسناد و املاک کشور و رئیس بنیاد مسکن بیان کرد: بیش از ١٠٠ هزار ملک که در آموزش و پرورش وجود دارد که ۴٧/٣ درصد سند دارد و هر لحظه املاک ما را خطر تهدید می کند و خیلی از موارد دچار خطراتی شدیم به همین دلیل دنبال آن هستیم هک برای همه واحدها اسناد بگیریم.

او اظهار کرد: در کارگروه اجرایی امیدواریم بتوانیم تا املاک را سند دار کرده و به ویژه در روستاها امکان بازیابی مدارس را پیدا کنیم.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
ازین هفته ها زیاد آمده و رفته.شش ماه قبل هم اللهیار میگفت ظرف۲۰روز آینده لایحه رتبه بندی ارسال میشه ب مجلس.همگیمون سر کاریم.روحانی متشکریم
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۷:۳۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
با سلام در اینجا لازم است چند نکته را اعلام کنم:
1-جامعه فرهنگیان ر کشور ما برعکس سایر کشورها در پایین ترین سطح معیشتی و حمایتی قرار دارد.شاید عامه مردم با شنیدن اخبار گوناکون از رسانه ملی و ... درباره معیشت زندگی و حقوق معلمان عزیز به راحتی پذیرفته اند که هر ساله چقدر به حقوق معلمان داره افزوده میشه!؟ولی در واقع اصلا افزایش ندارند و همه اینها بازی های مسئولین و رسانه است و فقط وعده سرخرمن بوده و هیچ افزایشی درکار نیست!
2-چندین سال هست که بحث رتبه بندی فرهنگیان همچنان مطرح می شود!درحالی که سایر ارگانها بدون بوق و کرنا کردن افزایش در این بند را خیلی وقت پیش در حقوق کارمندان زیرمجموعه خوئد اعمال کرده اند و کسی هم خبر ندارد.
3- آموزش و پرورش به غیر از این حقوق اندک هیچ گونه مزایای دیگری مانند حق مسکن و پوشاک،حق مهدکودک،حق مناسب های مانند روز زن و مرد و روز ویژه ارگان خود که در آموزش و پرورش روز معلم نامیده می شود و انواع بن های رفاهی که ارگان های دیگر در ایام عید و ... میدهد به کارمندان خود نمی دهد!!!!
4- معلم حق اضافه کار خود را بعد از یکسال و آن هم کم کم دریافت می کند (هنوز پرداختی سالهای قبل واریز نشده) !

درآخر از مسئولین محترم خواهشمندیم چنانچه به فکر معلم و شان معلم نیستند حداقل سکوت کنند تا عامه مردم دچار تضاد نگردند و بیشتر از این نمک به زخم معلم نپاشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
شما خیلی دروغگوی خوبی هستید ، ولی مردم از نزدیک افزایش حقوقهای چند برابری آموزش پرورشیهای رو طی این چند سال دیده اند و به گفته آقای نوبخت حتی حقوقشان از برخی دیگر از کارکنان دولت پیشی هم گرفته است .

مشکل همین بی چشم و رویی بعضی از شما فرهنگیان زیاده خواه است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
فقط به فکر همین فرهنگیان باشید کافیه ، مشکل کشور ما فقط همین معیشت فرهنگیانه ،کل بودجه کشور رو بدید به همین عزیزان چون از بس زحمت می کشن دیگه چیزی

ازشون باقی نمونده و با بدبختی دارن زندگی میکنن .
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۰:۲۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
مشکل کشور افرادی مثل جنابعالی هست که به فرهنگیان به دید هزینه نگاه میکنند نه سرمایه !
برید به ژاپن ، کره جنوبی ، آلمان و خیلی کشور های پیشرفته نگاه کنید که معلم بالاترین جایگاه اجتماعی رو داره
برای معلم خودشون هزینه میکنن در عوض هزار برابر اون کشورشون پیشرفت میکنه و از خیلی هزینه های دیگه کا ما داریم میدیم جلوگیری میکنن
عزیزم مشکل شما و تفکر امثال شما هست
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۷:۴۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
دوست عزیز صدای دهل از دور خوشه
آخرین اخبار