رئیس اتحادیه صنف صنایع‌دستی اصفهان با اشاره به تعطیلی بسیاری از کارگاه‌های تولیدی این صنف گفت: تولید‌ صنایع دستی ۷۰ تا ۹۰ درصد کاهش یافته ‌است.

عباس شیردلی رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: در شرایط کرونایی مشکلات زیادی ایجاد شد و در همین راستا بسیاری از کارگاه‌ها تعطیل شدند و تعداد زیادی هم تعدیل نیرو کرده‌اند.

او با بیان اینکه تولید صنایع دستی در اصفهان ۷۰ تا ۹۰ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: مواد اولیه از جمله مس و رنگ افزایش قیمت زیادی داشته‌اند و گرانی یکی از مهمترین علت‌های کاهش فعالیت در این صنف است.

رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی استان اصفهان افزود: بسیاری از کارگاه‌ها به علت شرایط بد اقتصادی، با مشکل‌های مالیاتی رو‌به‌رو شده‌اند.

شیردلی گفت: فروشندگان و تولیدکنندگان این صنف به وام نیاز دارند و ما برای این موضوع پیگیری‌های زیادی انجام داده‌ایم.

او گفت: همچنین در این صنف ۵ سال است که هیچ شرکت بیمه‌ای فروشندگان و تولیدکنندگان را بیمه نکرده است و اکنون بعضی اعضای این صنف بدون بیمه فعالیت می‌کنند.

رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی اصفهان گفت: متأسفانه بعضی از ماده‌های قانونی عملی نشده‌اند و همچنان پیگیر هستیم و انتظار می‌رود مسئولان هم برای کاهش خسارت‌های ایجاد شده، اقدام کنند.

شیردلی در پایان گفت: بیشترین خسارت در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری به‌وجود آمده و امیدواریم هرچه زودتر آسیب‌ها از سوی مسئولان جبران شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار