بایدن: از روند صلح افغانستان و اقدامات دیپلماتیک در این کشور حمایت می‌ کنیم

رئیس ‌جمهور آمریکا تاکید کرد که از روند صلح افغانستان و اقدامات دیپلماتیک در این کشور حمایت می‌کند تا به این جنگ طولانی پایان دهد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، رئیس ‌جمهور آمریکا تاکید کرد که از روند صلح افغانستان و اقدامات دیپلماتیک در این کشور حمایت می‌کند تا به این جنگ طولانی پایان دهد.

رئیس‌ جمهور آمریکا با حضور مجازی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که دولت آمریکا به طور کامل خود را متعهد به همکاری با ناتو و متحدان دیگرش در افغانستان می‌داند.

جو بایدن افزود: «ما همچنان به این شعار وفادار خواهیم ماند که هرگز نگذاریم افغانستان روزی دوباره به پایگاهی برای فعالیت‌های تروریستی علیه آمریکا، متحدانش و منافع ما بدل شود.»

وی تاکید کرد: آمریکا اجازه جان گرفتن دوباره گروه داعش را نخواهد داد و نخواهد گذاشت تا این گروه بار دیگر خود را سازماندهی کند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز اظهار داشت: چنانچه متحدان این کشور، چون آمریکا تصمیم به ادامه حضور نظامی در افغانستان بگیرند، برلین هم آماده حفظ نیروهای خود در این کشور است.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اخیرا گفته بود که وزرای دفاع کشورهای عضو این پیمان در خصوص خروج نیروهای ناتو و اینکه چه زمانی خارج شوند تصمیمی نگرفته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار