با پیگیری های باشگاه خبرنگاران جوان مشخص شد؛

خودروهای بدون استاندارد که پیش فروش شدند!/ صمتی ها ورود کنند

پیش فروش خودرو‌هایی که نام و نشان ندارند، اشتباه است و وزارت صمت باید به این‌ماجرا ورود کند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از اول سال که طرح فروش فوق العاده و پیش فروش خودرو مطرح شد، حاشیه هایی هم گوشه و کنار این موضوع به وجود آمد. از جمله حاشیه هایی که به وجود آمد، بحث معوقات بود که سازمان استاندارد از سال گذشته تاکید بر ساخت خودروهایی دارد که باید مطابق استانداردهای لازم باشند، در غیر اینصورت مجوزهای لازم را برای عرضه نخواهند داشت و این موضوع باعث شد خودروسازان نتوانند خودروهایشان را عرضه کنند و در انبار ماند.

مشکلی که سازمان استاندارد داشت مربوط به استاندارد یورو 5 بود که از سال گذشته بنا شده خودروهایی که استاندارد یورو 5 را ندارند، شماره گذاری نشوند، اما این مشکل به نوعی رفع شد و خودروسازان توانستند خودروهای مانده را با پلاک سال 98 به مشتریان تحویل دهند. حال یکی دیگر از حاشیه هایی که چند وقت است پررنگ شده مربوط به پیش فروش خودروهایی است که سازمان استاندارد هنوز مجوز لازم را نداده اما خودروسازان اقدام به پیش فروش کردند و مبالغ پیش فروش را هم دریافت کردند. 

پیش فروش خودرو‌های بدون نام و نشان اشتباه است 

چندی پیش رضا شیوا رئیس شورای رقابت از پیش فروش خودرو خودروسازان گلایه داشت. شیوا معتقد است که پیش فروش خودرو اساسا کار اشتباهی است چرا که خودروسازان اکنون اقدام به فروش فوری می کنند، و موظف هستند خودروهای ثبت نامی را به موقع تحویل دهد، اما این بین به دلیل اینکه پیش فروش هایی نیز وجود دارد، باعث می شود خودروسازان نتوانند خودروهای معوق را به موقع تحویل دهند و تعداد معوقات روز به روز افزایش می یابد.

گزارش - اصرار بر پیش فروش خودرو بدون استاندارد؛ اما و اگر در پیش فروش خودرو‌هایی که مجوز استاندارد ندارند!

شیوا نیز در خصوص پیش فروش خودرو‌هایی که نام مشخص و نشان مشخصی ندارند، گفته است: پیش فروش خودرو‌هایی که چارچوب و شناسنامه ندارند اشتباه است و وزارت صمت باید به این ‌ماجرا ورود کند.

این صحبت نشان می دهد که رئیس شورای رقابت با این پیش فروش ها مخالفت صد در صدی دارد و وزارت صمت را مقصد اصلی در انجام پیش فروش خودروهای بدون نام و نشام می داند.

یک منبع آگاه در وزارت صمت در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص پیش فروش خودروهای بدون نام و نشان که اخیرا شاهین نیز اینگونه بوده است، گفت: طی توافق صورت گرفته بین سایپا و سازمان محیط زیست بنا شده تا تست‌های آلایندگی به جای مراکز تست معتبر در مرکز تحقیقات سایپا انجام شود. این به معنای آن است که شرکت سایپا باید خودش خودرو خودش را تست و تایید کند و نتیجه را به سازمان محیط زیست اعلام کند.


بیشتر بخوانید: 


گزارش - اصرار بر پیش فروش خودرو بدون استاندارد؛ اما و اگر در پیش فروش خودرو‌هایی که مجوز استاندارد ندارند!

پیش فروش خودرو بدن استاندارد  اکیدا ممنوع!

بهزاد اشجعی کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مراحل گرفتن مجوز جدید به این صورت است که خودروساز باید فرآیند تست‌های استاندارد آلایندگی را در یکی از آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان محیط زیست زیر نظر بازرس سازمان طی کند.

او بیان کرد: پس از طی کردن مراحل استاندارد، گزارش‌های این آزمایش برای سازمان محیط زیست باید ارسال شود تا این بتوانیم مجوز استاندارد آلایندگی را صادر کرد، اما تاکنون سایپا این کار را انجام نداده است. اهمیت ارتقای استاندارد یورو ۴ به یورو ۵ در این است که باعث کاهش انتشار اکسید‌های نیتروژن، افزایش میزان دوام آلایندگی خودرو‌ها از ۱۰۰ هزار کیلومتر به ۱۶۰ هزار کیلومتر پیمایش، ارتقای سیستم‌های پایش و تجهیزات کنترل کننده آلایندگی خودرو‌ها می‌شوند.

پیش فروش دیگنیتی و فیدلتی غیرقانونی است

دبیر کمیته فنی مجوز‌های خودرویی سازمان محیط زیست همچنین با اشاره به پیش فروش دیگر خودروها توسط خودروسازان، گفت: دو خودرو دیگنیتی و فیدلتی نیز هنوز مجوز‌های آلایندگی را از سازمان محیط زیست اخذ نکرده اند، همچنین پیش فروش این خودرو‌ها تا زمان اخذ مجوز از سازمان محیط زیست غیرقانونی است.

او ادامه داد: همچنین خودرویی بدون مجوز آلایندگی پلاک نمی‌شود و تحویل خریدار نخواهد شد. از آنجاییکه پیش از این خریداران برخی محصولات سایپا با این مشکل مواجه بوده اند، بهتر است در پیش خرید این خودرو‌ها توجه لازم از سوی مشتریان انجام شود.

حال عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفته است که فروش خودرو‌های بدون مجوز محیط زیست غیرقانونی است و خودروسازان اجازه پیش فروش نداشتند.

گزارش - اصرار بر پیش فروش خودرو بدون استاندارد؛ اما و اگر در پیش فروش خودرو‌هایی که مجوز استاندارد ندارند!

فروش خودرو‌های بدون مجوز محیط زیست غیرقانونی است

عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فروش یا پیش‌فروش تمام خودرو‌هایی که مجوز محیط زیست را نگرفته‌اند، غیرقانونی است و بر اساس پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست جلوی این تخلف گرفته می‌شود. خودرو‌های جدیدی که مجوز محیط زیست را اخذ نکرده‌اند اجازه پیش‌فروش ندارند.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه مساله پیش‌فروش خودرو بدون اخذ مجوز محیط زیست به ریاست جمهوری منعکس شده است، افزود: این موضوع را به ریاست جمهوری منعکس کرده‌ایم تا جلوی این کار را بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که مجوز سازمان حفاظت محیط زیست اخذ نشود اجازه پیش فروش خودرو را ندارند، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گفته که من اجازه پیش فروش ندادم و باید جلوی این کار گرفته شود.

پیش از این بهزاد اشجعی دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا به مهر گفته بود: خودروی شاهین تاکنون مجوز شماره گذاری از سازمان محیط زیست اخذ نکرده است و با این شرایط هرگونه فروش یا پیش فروش این خودرو ممنوع است.

سایپا پیش از اخذ استاندارد‌های تولید، شاهین را پیش فروش کرده و مدت کوتاهی تا زمان تحویل آن باقی مانده است حالا به نظر می‌رسد این خودروسازی قصد دارد پیش فروش‌های خود را به ابزار فشاری بر دولت و اخذ گواهی آلایندگی برای خودرویی غیر استاندارد کند. اگر اشکالی در عملکرد این خودرو وجود نداشت چرا باید به جای طی شدن فرایند قانونی و اصولی به دنبال راهکار‌های عجیبی باشند که تا به امروز سابقه نداشته است.

نکته جالب توجه آنجاست که اینخودرو با قیمت خودرو یورو ۵ فروخته شده و هزینه‌های این استاندارد‌ها از مشتری‌ها اخذ شده است، از طرفی با توجه به مصوبات سازمان محیط زیست امکان تولید و پلاک گذاری شاهین وجود ندارد و هنوز تکلیف شاهین مشخص نشده است. اگر بنا باشد استاندارد‌ها از این طریق تعیین شوند گواهی آلایندگی دریافت کنند این گواهی هیچ اعتباری نداشته و حتی می‌تواند مهر تاییدی بر غیر استاندارد بودن شاهین باشد.

کمیته خودرو، شورای رقابت و سازمان حمایت با انجام فروش فوری و پیش فروش موافقت کردند، اما سوالی که اکنون به وجود می آید چرا با فروش خودروهایی که مجوز سازمان استاندارد را نگرفتند، موافقت کردند؟ برای انجام هر پیش فروش، خودروساز مبالغ زیادی را از مردم دریافت می کند و مشخص نیست که اگر خودرو مورد نظر  استاندارد لازم را دریافت نمی کند، تکلیف مبالغ دریافتی چه می شود؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۸:۴۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
سلام من کوییک آس ثبت نام کردم اما الان میگن تولید نشده و کوییک معمولی رو داره بهم میدم حداقل میگفتن نداریم تا ما الکی ۶ ماه منتظر نمونیم قرار بود خودرو رو ۳ ماه تحویل بدن الان شد ۶ ماه تازه دعوت نامه فرستادن ۲ ماه دیگه تحویل میدم کوییک معمولی آخه چرا الکی ما رو اذیت میکنم بخدا اگه جای دیگه بود اینطوری میشد ای خدا فقط خودت
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۳:۵۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
اصلا باید این سایپا و ایران خودرو جمع شه ، نه ماشیناشون به درد میخوره و کلاه سر مردم میذارن .
باید مردم ماشین های خوب رو با قیمت مناسب بخرن نه این آشغال هایی که سایپا تولید میکنه ‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
مگه سپاه و وزارت دفاع کاری کنه وگرنه کلاهمون پس معرکست با این وضعیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
نگران نباشيد رئيس جديد سازمان استاندارد كه استاندار خوزستان هم بودند بزودي مشكل رو حل كرده و همه خودروها استاندارد كامل و ميگيرند ان شا الله
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۰۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
با سلام
با گرفتن وام و قرض و قوله در قرعه کشی آذر ماه یه نیسان شرکت کردم و بعد که با خوش شانسی اسمم در اومد مبلغ دویست میلیون به حساب سایپا ریختم و قرارشد سه ماه بعد ماشین رو به من تحویل بدن الان میگن چن محیط زیست شماره گزاری نکرده نیسان رو با مدل ۹۸ به شما میدیم در صورتی که چن روزه دیگه سال ۱۴۰۰ هست و ماشین هم یک سال در رهن سایپا و ۴۸ ماه هم محرومیت از قرعه کشی برای ثبت نام به دلیل برنده شدن در قرعه کشی ضمنا هیچ گونه پولی هم بابت سند ۹۸ پرداخت نمیکنن الان هم دارن بدون قرعه کشی و با سند آزاد میفروشن به خلق الله
آیا مسلمانی هست داد ما رو از این شرکت های خودرو سازی انحصاری ظالم بگیره
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۸:۲۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
قبل از اینکه پول مردم رو بگیرید این حرفا و ایرادات رو می گرفتید.
Iran (Islamic Republic of)
نصیر
۱۸:۱۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
سلام.متاسفم بر تمام عوامل گرانی دههابرابری خودرو در دولت تدبیروامید،مسئولین باید دلالی و کاسبی کردن در اثر چراغ قرمز دادن به گرانی را کنار بگذارند،فروش خودروها با حجم زیاد و فقط قرعه کشی باشد تا کمی عادلانه شود،خودرو یک وسیله مصرفی است نه سرمایه ای که به بورس رود و بیافتد دست دلالانی که هزاران کد بورس رایگان و اجاره ای دارند،تکنولوژی این خودروها نیز مربوط به سی سال پیش است و هیچ گونه کیفیتی نداشته و در هیچ کشوری تولید نمیشود،ولی متاسفانه در کشور ما شرکتهای انحصاری دههابرابر گران قالب مردم میکند.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
خودروسازان یا با رقابت به فکر تولید انبوه و هر چه بیشتر خودرو و کیفیت خودرو باشند و یا اجازه واردات را به دولت بدهند!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۰۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
واردات خودرو میبایست آزاد شود و تا زمانیکه نیاز بازار و اشباع بازار کامل نشود همچنان بایداین وا داشت خودرو ادامه داشته باشد و گر نه این صنعت ومهمتر اینکه بازار هم، همچنان در کماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
واردات خودرو میبایست آزاد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
صمت که خودش تو همه چیز دستهای پیدا و پنهانی داره باید بنویسید قوه قضائیه ورود کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
جمع کنید این خودردوسازهارو ،نصف هزینشو بدین وزارت دفاع ،مطمعن باشین میتونه ازاین بهتراشودرست کنه.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۰۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
اگه وزارت دفاع زبر و زرنگ بود برای خودش می‌ساخت!!!!!!!!؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۴:۳۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
میگید قانونی نیست؟ میشه لطفا اول بگید قانون اصلا خودش چی هست؟ مملکت بی قانون...قانونش کجا بود...قانون یعنی آقا زاده...یعنی دلال...
France
کامران وکیل
۱۴:۳۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
خدارو شکر از این همه آگاهی!
در زبان ایتالیایی حرف G قبل از N خوانده نمی شود:
مثل: Bologn که خوانده میشود بولونیا
یا Montagnaکه خوانده می شود مونتانیا
حالا این digniti هم خوانده می شود دینیتی!
این خودرو احتمالا یک طراح ایتالیایی دارد که مدتها مقیم چین بوده و تلفظ صحیح زبان مادری اش را فراموش کرده و به دوستان مونتاژکار تلفظ درست را نگفته و نتیجتا اینطور در تبلیغات نوشته اند... خدا به خیر کند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
چه شیر تو شیری شده... خدا نکنه نان حرام به هیچکس مزه بده وگرنه مثل اوضاع اقتصاد امروز ما میشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
لطفا شفاف سازی کنید کجا (ورود ) کنند؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
صمتی ها؟؟؟اونا خودشون مقصرن
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۳:۳۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
داداش منم دقیقا همین بازی رو سرم دراوردن.توی قرارداد هم یه بند گذاشتن که اگر از این بازیا دراوردن نشه ادعایی کرد.نوشتن اگر شرکت بدلیل تحریم نتونست خودرویی رو تولید کنه مسئولیتش با شرکت نیس:/ بیچاره تحریم که سایپا هرچی دزدی میکنه میندازه گردنه این بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
٦ ماه پیش برای پیش فروش ساینا s شرکت کردم و بعد از دوندگی های عجیب و پرداخت 92 میلیون تازه به من میگن که ساینا s موحود نیست و تولید نمیشه.حالا میتونی قراردادو فسخ کنی یا اینکه ساینای معمولی ببری:/ این درصد از قانونمندی و تکریم مشتری رو در فروشندگان مواد مخدر هم نمیبینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
این تخلفه؟
آیا پول بیماری مردم که بی استاندارد بودن خودرو بوجود میاورد سازمان ملی استاندارد و صمت پرداخت می کنه؟
قوه قضاییه ورود کنه به عنوان نقض حقوق عمومی برخورد کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
خودروسازها فقط انحصار درست کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
من ساینا اس نوشتم حالا موقع تحویل میگن ساینا معمولی ببر ما اصلا سایناs تولید نکردیم تا حالا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
جدا از این مسائلی که در اینجا مطرح شد سایپا در طرح پیش فروش شاهین سر ثبت نام کنندگان کلاه گذاشت زمان ثبت نام و واریز وجه مشخصات و آپشن های خوبی از خودرو شاهین را در سایت گذاشته بود که ما براساس آن مشخصات ثبت نام کردیم ولی الان اکثر آپش ها را حذف و عملاٌ خودور دیگری جدا از آن خودور که به ما اعلام شده بود را می خواهد تحویل بدهد. اگر این کلاهبرداری نیست پس چیست؟ جا دارد دادستان محترم به این قضیه ورود کند همه واریز کنندگان پیش فروش سایپا شاکی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۵۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
صمتی ها خودشون سردسته ایران خودرو و سایپا هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
ناامید نباشید من بعد ۱۱ بار به اسمم دراومد سورن پلاس نوشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
خودرو سازان و واردکنندگان گرامی،حواس تون به محیط زیستی ها هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
اصلا پیش فروش های قرعه کشی معلوم نیست چه جوریه از شروع قرعه کشی ثبت نام کردبم هنوز که هنوز اسم ما نیفتاد جالبه از هرکی از دوستان و بستگان سوال میکینیم اونا هم میگند قرعه بنامشان نیفتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
سلام.مرگ بر تمام عوامل گرانی دههابرابری خودرو در دولت تدبیروامید،مسئولین باید دلالی و کاسبی کردن در اثر چراغ قرمز دادن به گرانی را کنار بگذارند،فروش خودروها با حجم زیاد و فقط قرعه کشی باشد تا کمی عادلانه شود،خودرو یک وسیله مصرفی است نه سرمایه ای که به بورس رود و بیافتد دست دلالانی که هزاران کد بورس رایگات و اجاره ای دارند.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
سلام.قیمت کارخانه ای خودروهای بی کیفیت شرکتهای انحصاری باید به یک دهم و قبل روی کارامدن دولت تدبیروامید کاهش یابد تا کمی عادلانه شود.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
سلام.مرگ بر گرانی دههابرابری قیمت کارخانه ای خودرو دو شرکت سایپا و ایران خودرو
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۰۹:۳۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
سلام تکلیف مشتریانی که یکسال هست پول دادن بدون دریافت سود وتکمیل وجه هم کردن چی میشود سایپا جرم انجام داده وزارت صمت چرا گذاشته سایپا شاهین را پیش فروش کنه خسارت مردم چی میشود سایپا ومحیط زیست و وزارت صمت هرسه مقصر هستند وهرسه برای مردم نقشه کشیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
سلام.چرا عاقل کند کاری که باز ارد پشیمانی،
اخه ادم میره خودرو را به ده برابر قیمت تمام شده ثبت نام میکنه،تنها راه کاهش قیمتهای نجومی کارخانه و بازار نخریدن خودرو حداقل به مدت دو سال است،نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
این کارا سیاه بازیه با این حرف ها دارن ذهن ما رو از کلاه برداری که کردن منحرف میکنند. در نهایت مجوز پلاک صادر میشه. افزایش بی منطق یک کلاه برداری است که توسط همه متولیان‌ خودرو صورت گرفته حالا اگه هر حرفی بزنی میگن تو قرارداد شما اینطوری نوشته شده.... خدا ان شاءالله به زمین گرمتون بزنه که با این مردم که راهی به جز اطمینان به شما ندارن اینطور برخورد می کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
سلام.خودروهای بی کیفیت دو شرکت سایپا و ایران خودو با تکنولوژی مربوط به سی سال پیش ولی ده برابر گران قالب مردم شریف میشود.این خودروها هیچ استاندارد و ستاره ای ندارند،استاندارد و ستاره ای که با پارتی بازی داشته شود استاندارد نیست چون اساسا این خودروها تاریخ گذشته اند،قیمتای دلالی ان ولی پنج برابر بالاتر از یک خودروی لوکس اروپایی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
نقش هویج رو دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
چرا باشگاه خبرنگارن جوان به قرعه کشی ایران خودرو سر نمیزنه ببین تو چند ساعت چطور ایران خودرو 3 میلیون خودرو قرعه کشی کرده فکر میکنید جنایت که درحق من مصرف کننده میکنه چرا یه مسئولی پاسخگو نیست .
الان یه سری به سایت های دیوار ؛شیپور ؛با ما ؛وسایر بزنید ببنید چقدر خودرو صفر کیلومتر ایران خودرو میفروشند.
پس بدونید قرعه کشی جعلی وتبانی کد ملی های ثبت نامی جعلی این کار مسئوالان در ایران خودرو و دولت است که حق من مصرف کننده را در بازار حراج کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
چرا قبل این که پیش فورش کنن جلوی پیش فروش خودرو های که فاقد استاندارد هستن نمیگیرن...واقعا چرا باسرمایه های مردم بازی میکنن..!!واقعا مردم برای چه انقلاب کردن!!!
Iran (Islamic Republic of)
مهری باقری
۰۸:۳۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
بخدا مردم را بازی ندهید همین الان اگر به سایت سایپا سر بنید خواهید دید خودروهای نیسان و پادرا که سال 98 تولید شده و دپو کرده اند تا گران شود با ترفندی جدید دارند به مردم می فروشند و 4 درصر از قیمت پایه بخاطر مدل 98 بودن دارند کم می کنند کسی هم نظارتی نداره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۱۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
همین طوره
فقط سایپا دپو کننده نیست
ایران خودرو هم میده به دلال با قرعه کشی ها سوری
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۱۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
سلام.این خانه از پای بست ویران است
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۹:۳۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
خدا بزمین گرم بزنه مدیران خودروساز را
آخرین اخبار