اکنون ایران بایستی تبدیل به یک الگوی تمام عیار نظام پیشرفته اسلامی شود

با توجه به اینکه مرز‌های انقلاب اسلامی از جمهوری اسلامی فراتر رفته است، اکنون ایران بایستی تبدیل به یک الگوی تمام عیار نظام پیشرفته اسلامی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جمعیت جوانان انقلابی مشهد با انتشار بیانیه ای در فضای سیاسی و فرهنگی مشهد، اعلام موجودیت کردند.
 
بسم الله القاصم جبارین

چهل و دو سال پیش در چنین روز‌هایی با تکیه و تاسی مردم بر مفاهیم اسلامی و رهبری حضرت امام خمینی (ره) عمود خیمه‌ای بلند شد به بلندای استقلال و آزادی؛ و در پس آن جمهوری اسلامی پدید آمد.

امروز پس از ۴۲ سال، آن نهال کوچک به برکت مجاهدت‌ها و فداکاری‌ها ملت بزرگ ایران و خون شهیدان به درختی تنومند تبدیل شده که در جای جای عالم پنجه در پنجه زورگویان دارد. انقلاب اسلامی ظلم نکرده و زیر بار ظلم هم نرفته؛ یک روز سوریه و عراق، روزی در بوسنی و ونزوئلا و روزی در کنار مردم مظلوم یمن؛ تمام قد در سنگر مقاومت و ایثار ایستادگی کرده است. این مایه خوشبختی امت ماست که در این سال‌ها با تمام فشار‌ها و تحریم ها، انقلاب اسلامی روز به روز قوی‌تر شده و دشمن نیز روز به روز به افول نزدیک تر.


اکنون و در آستانه ورود به قرن پانزدهم شمسی، مرز‌های انقلاب اسلامی از جمهوری اسلامی فراتر رفته و یک جنگ تمدنی و تاریخی بین استکبار و جبهه مقاومت که متعیّن اسلام ناب محمدی بشمار می‌رود شکل گرفته است؛ اکنون ایران عزیز ما بایستی تبدیل به یک الگوی تمام عیار نظام پیشرفته اسلامی گردد.

نسل سوم و چهارم انقلاب نقشی بی بدیل در این جنگ تمدنی دارد و بایستی هم مسائل و مصائب مدیریت‌های داخلی را که در معیشت مردم نمود پیدا کرده، حل و فصل نماید تا ضمن التیام بر آلام اقشار ضعیفِ جامعه، کارامدی نظام را ارتقا بخشد و هم با فراست و هوشمندی مسیر‌های جدیدی برای توسعه کمی و کیفی جغرافیای مقاومت در بین امت اسلامی ترسیم نماید.

برای تحقق این فرض و ضرورتِ واجب، نیاز است روحیه و تفکر انقلابی و اقدام جهادی در جامعه همچون دهه اول انقلاب گسترده شود و مسابقه دنیاطلبی و سهم خواهی و پست پرستی متوقف گردد، ما معتقدیم که نسل سوم و چهارم انقلاب که با هدایت‌های حکیمانه و آسمانی رهبر فرزانه انقلاب نضج گرفته اند می‌توانند با تجمیع اراده‌ها همچون نسل اول و دوم، به وظیفه و تکلیف تاریخی و الهی خود در قبال مردم ایران و جبهه مقاومت عمل نمایند.

برای این مهم، بایستی با عبور از مسائل فرعی و برسمیت شناختن اختلاف سلیقه در تمامی حوزه‌ها بین جوانان انقلابی بعنوان یک امر مسلم و عادی و حذف خطوط تصنعی و ساختگی بین جوانان مومن دلباخته ایران اسلامی و درک و تبیین مسائل راهبردی که اکنون کشور با آن در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی روبروست، دایره و جبهه انقلاب را وسعت بخشید.

وجود و وجوب این دغدغه‌ها و خطاب رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم به جوانان، باعث شد که جمعی از ادوار جنبش دانشجویی و جوانان خراسانی، "جمعیت جوانان انقلابی خراسان " را ناظر به اهداف بیان شده تشکیل دهند.

جمعیت جوانان انقلابی بر اصول و آرمان‌ها پایند است و با صداقت و صراحت و نه با جنجال سازی از مظلومان و مستضعفان که قطعاً، ولی نعمتان سفره پر برکت انقلاب اسلامی هستند، دفاع خواهد کرد. در راه حراست از انقلاب آغوش این جمعیت به روی هر کسی که به مبانی انقلاب اسلامی اعتقاد داشته باشد باز است؛ چرا که امروز بزرگترین جهاد علیه دشمنان، جهاد در راه سازندگی و ساخت ایران عزیزمان است.

جمعیت جوانان انقلابی با شناخت دقیق گذشته و آگاهی کامل نسبت به تحریف‌ها و فتنه انگیزی‌ها نسبت با رهزنان فکر و اندیشه در نبرد خواهد بود و تلاش دارد تا آحاد جوانان را برای تمدن نوین اسلامی آماده کند که این مهم نه در بازی‌های سیاسی بلکه در میدان عمل تحقق خواهد یافت. ما معتقدیم در کشور بن بستی وجود ندارد، بلکه با تجمیع اراده‌ها و بهره مندی از تجربه ارزشمند و بی بدیل نسل اول و دوم انقلاب و ابتکار جوان خلاق ایرانی می‌توان تهدیدات پیش روی انقلاب را تبدیل به فرصت‌های بی بدیل نمود.

جمعیت جوانان انقلابی خراسان، گروهی فعال و مثبت اندیش است و به دنبال گوشه گیری و اعتراض و جنجال آفرینی نخواهد بود، جمع حاضر در عرصه‌های علمی و تخصصی صاحب نظر و ایده است. جوان انقلابی اگر در مسند امور هم نباشد، میگردد تا مسئله را بیابد و برای آن با راهکار‌های علمی و عملی به کمک مسئولین می‌رود. جمعیت جوانان انقلابی یک مجموعه تئوریک نیست بلکه عملگرا ست و میخواهد از فاصله بین آرمان‌ها و واقعیت‌ها بکاهد.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.