مقایسه ولوو XC60 با یواز پاتریوت + مشخصات فنی

مشخصات فنی خودرو ولوو XC60 و یواز پاتریوت در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، یواز پاتریوت با ولوو XC60 است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی یواز پاتریوت: 

داستان حضور خودرو‌های یواز در ایران بیش از حد طولانی شده است. چند سال پیش بود که شرکت توان خودرو جی تصمیم به عرضه محصولات یواز گرفت و در نمایشگاه‌های داخلی خودرو این محصولات از جمله یواز پاتریوت را به نمایش گذاشت.

مقایسه ولوو XC60 و یواز پاتریوت + مشخصات فنی

UAZ Patriot یک شاسی بلند سایز متوسط است که توسط بخش UAZ SeverstalAvto در اولیانوفسک روسیه تولید می‌شود. این خودرو در سال ۲۰۰۵ معرفی شد و جایگزین UAZ Simbir قدیمی شد. استفاده گسترده از قطعات جدیدتر، ظرفیت حمل زیاد، قابلیت‌های خوب آفرود و قیمت مقرون به صرفه، فروش خوب در روسیه را پیش بینی کرد. 

این خودرو ساخت کشور روسیه است و از ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه بهره می‌برد. حجم موتور ۲۴۹۷ سی سی است حداکثر قدرت آن ۱۴۹ اسب بخار و ۲۳۵ نیوتن متر گشتارو است. حداکثر سرعت این خودرو ۱۵۰ کیلومتر در ساعت است. از جمله تجهیزات این خودرو می‌توان به شیشه‌های برقی، سیستم تهویه مطبوع، چراغ مه شکن جلو و عقب، دوربین دید عقب و دی لایت اشاره کرد.

مقایسه ولوو XC60 و یواز پاتریوت + مشخصات فنی

معرفی ولوو XC60:

کمپانی ولوو (VOLVO) برای آنکه از غافله دیگر خودرو سازان اروپایی و آسیای عقب نماند دست به طراحی و ساخت مدلی کاملاً جدید با نام ایکس سی ۶۰ (XC۶۰) کرد که آنرا برای اولین بار در نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی در سال ۲۰۰۷ به نمایش گذاشت.

ولو - ایکس سی ۶۰ (Volvo XC۶۰) بر روی پلت فرم پی ۲۴ کمپانی ولو (P۲۴ Platform) قرار دارد و از این لحاظ با لندرور - فری لندر (Land Rover Freelander) برابر است. یکی از پیشرانه‌های قابل سفارش برای این خودرو موتوری است دیزل به حجم ۲.۴ لیتر و تعداد سیلندر ۵ با آرایش خطی و بهره‌مند از توربو شارژر که توانایی تولید ۱۸۵ اسب بخار (PS) نیرو را دارد.

مقایسه ولوو XC60 و یواز پاتریوت + مشخصات فنی

از رقبای این خودرو در اروپا می‌توان به ب ام و - ایکس ۳ (BMW X۳) و مرسدس بنز - جی ال کی (Mercedes Benz GLK) اشاره کرد، انتقال نیرو در ولو - ایکس سی ۶۰ به هر جهار چرخ (AWD) است. از جمله امکانات این خودرو می توان به پیشرانه مجهز به توربوشارژر، استاندارد آلایندگی یورو ۵، سیستم امنیتی City Safety، کروز کنترل،  سیستم امنیتی Collision Warning، سیستم DAC، سیستم LDW  اشاره کرد. 

مقایسه ولوو XC60 و یواز پاتریوت + مشخصات فنی

خودرو
یواز پاتریوت ولوو XC60
کشور سازنده
روسیه
سوئد
سال (طراحی)
2012 2009
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
2497سی سی 1999سی سی
حداکثر قدرت
149 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه 240 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
235 نیوتن متر در 2650 دور در دقیقه 320 نیوتن متر در 3200 دور در دقیقه
جعبه دنده
دستی پنج سرعته 6 دنده خودکار
شتاب 0 تا 100
10 ثانیه 8.1 ثانیه
حداکثر سرعت
150 کیلومتر در ساعت 235 کیلومتر در ساعت
وزن
2125 کیلوگرم 1812 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
2785 طول - 1900 عرض - 1910 ارتفاع 4628 طول - 1890 عرض - 1709 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2760 میلیمتر 2769 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
11.5 لیتر در هر صد کیلومتر 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
68 لیتر 70 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 5 یورو 5
ترمز و پایداری
ترمز جلو دیسکی، ترمز عقب کاسه‌ای مجهز به ABS‌ و ESP DSTC - ASC - CTC - EDC - RSC - HBA - RAB - ABS - EDA
کیسه هوا
راننده و سرنشین جانبی کیسه هوای سرنشینان جلو - کیسه هوای جانبی - کیسه هوای پرده‌ای
سیستم صوتی
سیستم صوتی مجهز به نمایشگر سیستم Volvo On Call - بلوتوث - GPS - صفحه نمایش 5 اینچی (و یا 7 اینچی) - نویگیشن - قابلیت پخش DVD - تلویزیون - 6 بلند گو (و یا 8 بلندگو)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار