لیگ برتر انگلیس؛

آرسنال - منچسترسیتی/ توپچی‌ها به غول آبی رسیدند

هفته بیست و پنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس امروز (یکشنبه) با برگزاری ۴ دیدار پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه هفته بیست و پنجم مسابقات لیگ برتر انگلیس امروز (یکشنبه) ۴ دیدار برگزار می‌شوند که در مهمترین بازی‌ها آرسنال در خانه به مصاف منچستر سیتی می‌رود و منچستریونایتد هم پذیرای نیوکاسل خواهد بود.

آرسنال – منچسترسیتی

از ساعت ۲۰ امشب آرسنال در ورزشگاه امارات میزبان شاگردان پپ گواردیولا در تیم منچسترسیتی خواهد بود.

آرسنال از ۲۴ بازی ۳۴ امتیاز کسب کرده است و در رتبه دهم قرار دارد. منچسترسیتی با همین تعداد بازی ۵۶ امتیازی است و صدر جدول را در اختیار دارد.

شاگردان پپ گواردیولا پس از آن که در هفته هجدهم بر صدر جدول تکیه زدند، هرگز این جایگاه را از دست نداده و یکی پس از دیگری تیم‌های لیگ جزیره را از پیش رو برداشته اند.

به نظر می‌رسد که هیچ تیمی حریف سیتی نخواهد بود؛ حتی روز سه‌شنبه کارلو آنچلوتی سرمربی اورتون با کوله‌باری از تجربه در گودیسون پارک نتوانست از پس تیم آماده گواردیولا برآید و تن به شکست ۳ بر یک داد. پیروزی برابر اورتون هفدهمین برد پیاپی سیتی در تمام رقابت‌ها و دوازدهمین پیروزی متوالی این تیم در لیگ برتر بود. شاگردان گواردیولا در ۱۶ بازی گذشته خود در لیگ حتی یک دقیقه هم از حریفان خود عقب نیفتادند و تنها باری که این تیم از حریف خود عقب افتاد، یک ماه پیش و در مسابقه جام حذفی برابر چلتنهام بود که آبی‌ها تا حذف از این مسابقات فقط ۹ دقیقه فاصله داشتند، اما در پایان ۳ بر یک این تیم را شکست دادند.

باید دید آیا توپچی‌ها می‌توانند روند پیروزی‌های پیاپی گواردیولا را قطع کنند یا خیر؟ آن‌ها به لحاظ تدافعی توانایی انجام این کار را دارند. تیم میکل آرتتا (سرمربی آرسنال) با بازی بدون توپ بسیار خوبش، توانایی خراب کردن حملات حریف را دارد. درست همان کاری که آن‌ها در پیروزی ۲ بر صفر برابر سیتی در نیمه نهایی جام حذفی فصل گذشته انجام دادند.

اتفاق خوش و دلگرم کننده برای آرسنال اضافه شدن کاپیتان پیر امریک اوبامیانگ به ترکیب این تیم است. این ستاره گابنی در ۲ بازی آخر خود در لیگ ۵ گل به ثمر رسانده است؛ ۲ گل برابر نیوکاسل و ۳ گل برابر لیدز یونایتد.

نکات آماری

  • آرسنال ۷ بازی آخر خود برابر منچستر سیتی را واگذار کرده است.
  • منچستر سیتی پس از شکست ۲ بر یک در ورزشگاه امارات در دسامبر سال ۲۰۱۵ در ۱۰ بازی اخیر خود با آرسنال بدون شکست بوده و در ۹ بازی حداقل ۲ گل زده است.
  • آرسنال در ۳ بازی اخیر خانگی برابر سیتی نتوانسته دروازه این تیم را باز کند و در هر ۳ بازی شکست خورده است. در تاریخ باشگاه آرسنال سابقه نداشته است که این تیم ۴ بازی پیاپی در باز کردن دروازه حریفان ناکام بماند.
  • منچستر سیتی اوایل فصل در جام اتحادیه آرسنال را در ورزشگاه امارات با نتیجه ۴ بر یک در هم کوبید. تنها ۲ تیم ناتینگهام (۱۹۸۷) و استون ویلا (۱۹۹۳) توانسته اند در خانه آرسنال در یک فصل، ۲ بار پیاپی پیروز شوند.
  • آرسنال در ۶ بازی اخیر خود در خانه و در لیگ جزیره شکست نخورده و ۳ پیروزی و ۳ تساوی داشته است. این تیم در ۴ بازی آخر ۳ بار دروازه خود را بسته نگه داشته است.
  • منچسترسیتی در ۳ بازی آخر خود برابر تیم‌های لندنی در لیگ برتر ۳ یا بیشتر از ۳ گل به ثمر رسانده است. (۳ گل برابر چلسی، ۴ گل برابر کریستال پالاس و ۳ گل برابر تاتنهام)
  • رحیم استرلینگ مهاجم ملی پوش سیتی گربه سیاه آرسنال است. او در ۳ بازی آخر برابر این تیم گلزنی کرده و در مجموع در ۵ بازی آخر برابر توپچی‌ها در لیگ ۴ گل زده و ۲ پاس گل داده است.

منچستریونایتد - نیوکاسل

در دومین بازی مهم امشب منچستریونایتد از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه اولدترافورد میزبان تیم نیوکاسل خواهد بود.

منچستر یونایتد از ۲۴ بازی ۴۶ امتیاز کسب کرده است و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به لسترسیتی در رتبه دوم قرار دارد. نیوکاسل نیز با ۲۵ امتیاز از ۲۴ بازی در رتبه سیزدهم جای گرفته است و با منطقه سقوط فقط ۳ امتیاز فاصله دارد.

منچستریونایتد که در مقطعی صدرنشین لیگ بود، پس از آن که صدر جدول را از دست داد هرگز نتوانست جایگاه نخست را از رقیب همشهری خود باز پس بگیرد. این تیم که اوایل فصل دچار فراز و فرود‌های فراوان شده بود به نظر می‌رسید که بر این مسئله غلبه کرده است، اما هفته گذشته در فاصله ۴ روز ۲ نتیجه کاملاً متفاوت کسب کرد. یونایتد‌ها یکشنبه شب در رقابت‌های لیگ جزیره در زمین وست بروم رده نوزدهمی با نتیجه یک - یک متوقف شدند، اما در بازی رفت مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا در خانه رئال سوسیداد این تیم را با ۴ گل در هم کوبیدند.

در آن سوی میدان نیوکاسل که این فصل اوضاع مناسبی ندارد، به ۳ امتیاز این بازی نیاز مبرم دارد تا بتواند خود را از جمع تیم‌های پایین جدول جدا کند. زاغی‌ها (لقب نیوکاسل) در صورت پیروزی برابر یونایتد می‌توانند تا رتبه پانزدهم صعود کنند. شاید از خوش شانسی‌های نیوکاسل باشد که ۳ تیم آخر جدول نسبت به این تیم شرایط وخیم تری دارند؛ در غیر این صورت ممکن بود نیوکاسل را در بین قعرنشینان ببینیم.

نکات آماری

  • با توجه به وضعیت ۲ تیم و سوابق بازی‌های رو در رو به نظر می‌رسد تیم میزبان برنده این بازی شود. نیوکاسل در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر در ۸۰ بازی برابر منچستریونایتد شکست خورده و در مجموع در ۴۹ بازی خارج از خانه برابر شیاطین سرخ باخته است.
  • منچستر یونایتد از ۵ بازی آخر خود برابر نیوکاسل در ۴ بازی به پیروزی رسیده و یک بازی را واگذار کرده است.
  • نیوکاسل از ۳۵ بازی خارج از خانه برابر منچستریونایتد فقط در یک بازی به پیروزی رسیده است. ۲۵ شکست و ۹ تساوی حاصل ۳۴ بازی دیگر آن‌ها بوده است. آخرین برد نیوکاسل در اولدترافورد به دسامبر سال ۲۰۱۳ برمی‌گردد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار