یک کارشناس بازار خودرو درباره تغییرات قیمت خودرو با نزدیک شدن به شب عید توضیحاتی داد.

فربد زاوه کارشناس بازار خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص  قیمت خودرو‌ها در شب عید، گفت: بازار خودرو در کل تحت تاثیر عوامل سیاسی است و سیاست به هر طرف برود این بازار هم به همان طرف می رود. با توجه به اینکه قیمت ها اکنون به یک ثبات نسبی رسیده اند، بعید است که شاهد افزایش قیمت زیاد باشیم چرا که تقاضا هم در بازار متعادل است. 

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه آینده توافقات سیاسی گنگ و ممکن است قیمت خودرو‌ افزایش یابد، گفت: گفته شده که بازار خودرو دست سیاسیون است و اگر توافق های سیاسی بد پیش رود ممکن است شاهد افزایش قیمت باشیم اما افزایش قیمت خودرو مثل شش ماه قبل نخواهد بود.


بیشتر بخوانید


او با تاکید بر اینکه تقاضا برای خودروی ایرانی بیشتر از خودروهای خارجی شده است، گفت: در آستانه شب عید هستیم و مردم علاقه مند به خرید خودرو هستند اما بیشترین تقاضا برای خودروهای ایران است؛ خودرو‌های چینی کمی دچار نوسان قیمت شده‌اند و کسانی در بازار خودرو حضور دارند که به خودرو نیاز دارند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: همچنان بعضی شرکت‌ها شرایط فروش اقساطی دارند و در بازه پنج ‌ساله خودروهایشان را می‌فروشند. اصولا تقاضای شب عید برای خودرو بیشتر از ماه‌های دیگر است و در اسفندماه قیمت خودرو گاهی ۲ و ۳ برابر ماه‌های دیگر رشد می‌کند.

زاوه با تاکید بر اینکه امسال با توجه به شیوع کرونا، بازار خودرو نسبت به سال‌های پیش تب و تاب چندانی ندارد، گفت: امسال  شاهد افزایش قیمت در بازار خودرو بودیم که بیشتر مربوط به افزایش تقاضا است.

این کارشناس بازار خودرو گفت: حجم معاملات و خرید خودرو بسیار پایین است و با توجه به تورم وحشتناک و کاهش قدرت خرید مردم این امر طبیعی است. زمانی که خودرو گران شود، اما تقاضایی برای آن نباشد، خود به خود قیمت ها کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
سلام.مرگ بر تمام عوامل گرانی دههابرابری خودرو در دولت تدبیروامید،مسئولین باید دلالی و کاسبی کردن در اثر چراغ قرمز دادن به گرانی را کنار بگذارند،قیمت کارخانه باید به یک دهم و قبل روی کارامدن دولت تدبیروامید کاهش یابد و فروش خودروها با حجم زیاد و فقط قرعه کشی باشد تا کمی عادلانه شود،خودرو یک وسیله مصرفی است نه سرمایه ای که به بورس رود و بیافتد دست دلالانی که هزاران کد بورس رایگان و اجاره ای دارند،تکنولوژی این خودروها نیز مربوط به سی سال پیش است و هیچ گونه کیفیتی نداشته و در هیچ کشوری تولید نمیشود،ولی متاسفانه در کشور ما شرکتهای انحصاری دههابرابر گران قالب مردم میکند.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۶:۵۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
ما مردم باید خواستار واردات خودرو باشیم زیرا نمیشود عمری دوید و تلاش کرد و رنگ خودرو شخصی را هم ندید و به خودرو هم نرسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
متاسفانه تا عید افزایشی خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
تقاضا برای خودروی ایرانی بیشتر از خودروهای خارجی شده است!!!! ببخشید که ملت فقط پولشون به خریدن همین آشغالای داخلی هم به زور میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
وقتی قدرت خرید نباشه قیمت هر جا میخواد بره. چند درصد مردم خودروی بالای 150 برای استفاده شون میتونند بگیرند؟؟ من که نمیتونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
ماشین گرون خونه گرون لوازم خانگی گرون پوشاک گرون خوراک گرون همه چی گرون...
زمان و جوانی برباد رفته ارزون مدرک دانشگاهی ارزون دل شکسته ارزون...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
جلوی دلال ها گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۰۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
شما نرخ سیب زمینی و پیاز رو برای فردا نمیتونید حدس بزنید . چه برسه به نرخ خودرو... پراید ۱.۱۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان. فعلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
سهمیه بنزین وانت بارهاهم از۲۵۰به۲۰۰لیترکاهش یافت!
علت:: ایران بنزین هاراباکشتی رهسپاربنزوعلاکرده دربین راه آمریکایی هاکشتی های حامل بنزین راتوقیف وبه سواحل نیویورک برده وبنزینش رافروختندوخوردند وحالا سهمیه وانت هاراکم کردندتاجبران ضررش ازجیب مردم ایران جبران شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
عید مال بیکارا و بی پولا نیست
منم بیکارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
عید که نداریم با این قیمت ها
Germany
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
واقعا خجالت اوره قیمتها هر روز شاهد بی ارزشی پول کشور هستیم وقتی دلار هفت تومانی چهل و دوسال پیش بشه بیست وشش هزار تومان میشه این چهل سال پیش با چند سال کار میشد مسکن و خودرو خرید الان چی پس انداز مرذم پول پیش مستاجرها نابود شد اما مسولان وفرزندانشون و اطرافیانشون چهل سال پیش چی داشتن الان چی انگار انقلاب شد که اینها همشون کاخ نشین بشن واقعا به خدا اعتقاد دارند
Mauritius
بینام
۱۵:۱۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
حالا مواظب باش از آلمان دیپورتت نکنن. ما که اینجا نابود شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
تو ایران فقط میره بالا
آخرین اخبار