هاشمی:

هزینه اداره شهر، بدون شهرفروشی تامین شد

رئیس شورای شهر تهران گفت: مدیریت شهری در این دوره توانست هزینه‌های اداره شهر را تامین کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: در اولین سالروز ویروس کرونا، ٦٠ هزار فوتی و یک و نیم میلیون مبتلا به این ویروس در کشور داشتیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه مدیریت شهری توانست در این دوره سخت با تلاش زیاد، هزینه‌های غیرضروری را بدون شهرفروشی کاهش دهد.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: مدیریت شهری همچنین در این دوره توانست هزینه‌های اداره شهر را تامین کند و به همین دلیل من از اعضا شورا و مدیران شهری تشکر ویژه دارم.


بیشتر بخوانید


هاشمی تاکید کرد: لایحه بودجه بالغ بر ٤٩ هزار میلیارد تومان است که امروز به بحث درآمدی آن می‌پردازیم؛ این عدد در در مقابل لایحه بودجه سال ٩٦ حدود ٩٠ درصد افزایش داشته در صورتی که تورم ٣٠٠ درصد بوده است.

وی یاداور شد: رویکرد شورا در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ مدیریت شهری، برآورد‌های واقعی و قابل تحقق از منابع بوده، به همین دلیل کمیسیون برنامه و بودجه، منابع لایحه را ۱۸۰۰ میلیارد تومان کاهش داده است که به همین اندازه مصارف هم کاهش پیدا کرده است.

رییس شورای شهر تهران بیان کرد: به نظر من یکی از نقاط ضعف عملکرد شهرداری در سال‌های اخیر، عدم استفاده از بودجه غیرنقد برای توسعه وعمران شهر بوده است که امیدواریم در فرصت باقیمانده سال ۹۹ و سال آینده از این ظرفیت استفاده بیشتری بشود.

در حال تکمیل...

]هاشمی بیان کرد: در دوران کرونایی، نه تنها دولت از منابع مصوب ستاد ملی کرونا، مبلغی را جهت جبران خسارت‌های به مدیریت شهری اختصاص نداد، بلکه حتی وظایف قانونی دولت نسبت به مدیریت شهری بطور ناقص در اعتبارات تخصیص یافت که نتیجه آن را شهروندان تهرانی در عدم توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی و ازدحام آن در شرایط کرونا مشاهده می‌کنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم در این فرصت باقیمانده در بخش اوراق مشارکت و یارانه حمل ونقل عمومی تحولات مثبتی انجام شود؛ متاسفانه اوراق مشارکت سال ۹۹ هنوز از طریق بانک‌های عامل محقق نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، شهر فروشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۴:۲۲ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
درست عوارض سالانه خونه ها راچند 10برابر کردند انوقت ادعا میکنند شهر فروشی نکردند
آخرین اخبار