کی‌نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برخی دانشگاه‌ها کارمندان خود را به هیئت علمی تبدیل کرده‌اند

رئیس هیئت عالی جذب گفت: برخی دانشگاه ها کارمندان خود را تبدیل به هیئت علمی کرده‌اند که بر اساس قانون ممنوع است.

محمدعلی کی‌نژاد رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات برخی دانشگاه ها در تبدیل کارمند به هیئت علمی، گفت: با وجود اینکه تبدیل کارمند به هیئت علمی دانشگاه ممنوع شده، اما در برخی دانشگاه ها این اتفاقات افتاده است.

رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: کارمندان دارای مدرک فوق لیسانس فقط می توانند در کارگاه و آزمایشگاه جذب شوند، اما در مقاطعی شاهد بودیم که در دانشگاه‌هایی مانند پیام نور کارمندان به عنوان هیئت علمی جذب شده‌اند.

کی نژاد ادامه داد: وضعیت این افراد بررسی و با برخی از آن‌ها قطع همکاری شد و برخی‌ها هم به کارمندی سابق خود بازگشتند. این افراد در صورت اعتراض می توانند از دانشگاه شکایت کنند و در صورتی که نتیجه نگرفتند شکایت خود را به هیئت مرکزی جذب وزارت علوم ارجاع دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.

اخذ مرتبه دانشیاری پیش شرط رسمی شدن هیئت علمی‌ها

 رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی درباره الزامی شدن اخذ مرتبه دانشیاری برای تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی، گفت: در آئین نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تأکید شده است که برای تبدیل وضعیت به رسمی قطعی، متقاضی باید دانشیار باشد.

رئیس هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیح داد: البته این مصوبه شامل اعضای هیئت علمی که قبل از یک فروردین ۹۹ به صورت پیمانی جذب شده‌اند نمی‌شود و فقط مشمول اعضای هیئت علمی می‌شود که بعد از یک فروردین ۹۹ به صورت پیمانی جذب شده‌اند.

او ادامه داد: اعضای هیئت علمی که مشمول این مصوبه می‌شوند می‌توانند تلاش کنند به دانشیاری ارتقا پیدا کنند تا رسمی شوند.

کی نژاد در اداکه تاکید کرد: البته در برهه ای از زمان امتیازات برای تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی کاهش پیدا کرده بود، اما در حال حاضر این امتیازات در راستای سیاست های آمایش آموزش عالی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باید رعایت شود.

رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان بیان کرد: برای تبدیل وضعیت استخدامی کلیه اعضای هیئت علمی که بعد از یک فروردین ۹۹ به صورت پیمانی جذب شده‌اند، اخذ مرتبه دانشیاری الزامی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سمنانی
۱۳:۱۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
پس دانشگاه آزاد رو ندیدید ؟ معاون اداری و مالی واحد تهران مرکزی کارمندی بوده که با رانت ، خلاف مقررات تحصیل کرده و الان هیات علمی هم شده ؟ بگردید دنبال پرتقال فروش
آخرین اخبار