در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حرکت نقدینگی‌ از بازار سرمایه به سمت اوراق‌های مالی

کارشناس بازار سرمایه گفت:درحال حاضر نقدینگی از بورس به سمت اوراق‌های مالی در حرکت است که علت اصلی آن را می توان عدم هماهنگی میان بازار پول با بازار سرمایه دانست.

علی احمد زاده اصل کارشناس بازار سرمایه  در گفت‌وگو با خبرنگاربورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در رابطه با خروج نقدینگی از بازار سرمایه و حرکت آن به سمت اوراق‌های مالی، اظهار کرد:علت اصلی اینکه درحال حاضر نقدینگی جهت حرکت خود را از بازار سرمایه به  سمت اوراق مالی یا بدهی  تغییر داده عدم هماهنگی بازار پول با بازار سرمایه  است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اکنون سرمایه گذاران سرمایه‌های خود را به دو بخش تقسیم کرده اند، نیمی از آن را به سمت اوراق‌های مالی یا بدهی و قسمت دیگر را به سمت رمز ارز‌ها برده اند،اخیرا حدود بیست هزار میلیارد ریال در حوزه رمز ارز‌ها سرمایه گذاری شده است.


بیشتر بخوانید


احمد زاده اصل گفت: بازارگردان‌ها آنقدر در این مدت سهم خریده اند که از منابع مالی آنها کاسته شده به گونه‌ای که نمی‌توان از آن‌ها توقع چندانی داشت که مانند چند ماه گذشته اقدام به بازارگردانی کنند.

او گفت:تا زمانی که نرخ سود سپرده بانکی یا امنیت مالی برای سرمایه گذاران تضمین نشود بازار همچنان جهت منفی خود را حفظ خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: انتشار اوراق مالی اکنون به نفع اقتصاد جامعه نیست و یک کار عبث و بیهوده است، اما دولت به سبب کمبود منابع مالی مجبور است که این امر را انجام دهد.

احمد زاده اصل در پایان تصریح کرد:عرضه‌هایی که در سال ۹۹ از جانب دولت انجام شد بیشتر برای تامین ارز و همسان سازی حقوق‌ها بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار