سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در سوم اسفند ماه

بازار امروز با افزایش عرضه در نماد‌های بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز یکشنبه (سوم اسفند ماه) بازار سرمایه مانند روز گذشته با افزایش عرضه در بیشتر نمادهای بزرگ آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵دقیقه ابتدایی پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در سوم اسفند ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در سوم اسفند ماه

بازار بورس تهران در دومین روز معاملاتی این هفته در حالی داد و ستد خود را در کف قیمت روزانه با صفوف فروش آغاز بکار کرد که در اغلب بزرگان شاهد تحرکات خریداران هستیم و بنظر امروز شاهد متعادل شدن معاملات برخی از سهم‌ها در میانه‌های بازار باشیم.

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در سوم اسفند ماه

در گروه فلزی‌ها فملی در قیمت ۱۲۶۸ تومان با افت نسبی تقاضا دنبال می‌شود و فولاد مبارکه اصفهان در قیمت ۱۱۹۵ تومان با افت بیش از ۱ درصد داد وستد می‌شود.

در گروه بانکی‌ها نماد‌های ونوین، سامان و وشهر در محدوده مثبت و با افزایش تقاضا همراه هستند و نماد وتجارت با افت حداکثری قیمت با صف فروش بیش از ۳۲۳ میلیون سهمی مواجه است. وبملت در قیمت ۳۸۵ تومان صف فروش ۱۵۷ میلیون سهمی دارد.

افت سه واحدی شاخص کل بورس در ۱۰دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران امروز در ساعت ۹:۱۰ با افت ۳ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۹ هزار واحد قرار گرفته است.

همراه، کساوه و سدشت بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های شستا، فولاد و فملی بیش‌ترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت چهار هزار و ۸۰۷واحدی (۰.۴درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۷هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۱درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۵۲نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۵۷۳نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های فملی، ولپارس، فولاد، تکشا، ثامید و سیتا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های سپیدار، وسپهر، شاروم، رافزا، زملارد و میهن در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به هزار و ۱۱۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۲۶۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۸۲۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش ۶هزار و ۱۵۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به پنج هزار و ۳۳۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش تپکو، شستا و خساپا به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام تولید تجهیزات سنگین هپکو بیش از ۳۴۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید وسپهر، رافزا و جوین در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۷۰۰میلیارد تومان (۸۵درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر هزار و ۴۵۰میلیارد تومان (۲۴درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۵نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۵۱نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف رایان هم افزا (رافزا) به ۱۲.۷درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «خودرو و ساخت قطعات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش بیش از ۶۷۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «فلزات اساسی» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۴۲۵میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «سرمایه‌گذاری‌ها» با تقاضای خرید ۸۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۲۴درصد از ۶هزار و ۹۸۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع هزار و ۱۵۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۶۰۷درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هشت هزار و ۱۳۰میلیارد تومان خواهد رسید.

نمای بورس امروز در پایان نیمه اول معاملات/ رخت سرخ بر تن بازار

افت هفت هزار و ۹۰۰واحدی (۰.۶درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۴هزار واحدی قرار داد.

شاخص هم وزن ۰.۲درصد رشد کرد.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز به حدود دو هزار میلیارد رسید.

برخلاف صف فروش و افت تقاضا قیمت در معاملات امروز نماد فملی، در بورس کالا شاهد افزایش تقاضای بالای برای مس کاتد هستیم.

ریزش ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس با ریزش ۱۰ هزار واحدی در پایان معاملات امروز به عدد یک میلیون و ۲۲۲ هزار واحد رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار