رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

هیچ ایرلاینی حق باطل کردن بلیت در ایام نوروز را ندارند

دهقانی زنگنه گفت: اگر کرونا اجازه بدهد، برنامه‌هایی را برای ایام نوروز، تعطیلات و سفر‌های نوروزی در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه برنامه‌هایی را برای ایام عید نوروز، تعطیلات و سفر‌های نوروزی اگر کرونا اجازه بدهد در نظر گرفته‌ایم،گفت: به تمامی شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده که توان عملیاتی، ساعت پرواز و تعداد ناوگان آماده به کار خود را برنامه‌ریزی کنند و همه شرکت‌ها موظف هستند، هواپیمای بکاب داشته باشند تا در مواقع اضطرار و کم‌ترین زمان ممکن نسبت به جابه‌جایی پرواز اقدام کنند و از ابطال پرواز‌ها جلوگیری شود.


بیشتر بخوانید


او تاکید کرد: بر این اساس شرکت‌های هواپیمایی در ایام نوروزی پرواز‌های برنامه ریزی شده را نباید ابطال کنند و اعلام کرده‌ایم قبل از پرواز مجوز پرواز دریافت کنند و از فروش بلیت خودداری کنند و تعهد بیش از توان را ایجاد نکنند و با اولویت قرار دادن رضایت مسافران در مواقع بروز تاخیر به موقع و شفاف اقدام کنند.

نرخ بلیت تهران-کیش حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است

او درباره پرواز اوکراین گفت: ما نتیجه را اعلام کرده‌ایم و ۴ کشور درگیر بوده‌اند و ۶۰ روز مهلت داشتند که پاسخ دهند هم اکنون ۳ کشور پاسخ داده و منتظر کشور چهارم هستیم که البته این تاریخ در ۹ اسفند ماه به اتمام می‌رسد.

او با بیان اینکه سازمان هواپیمایی موظف است برخورد قاطعی کنند با تمامی سایت متخلف در فروش بلیت هواپیما، گفت: هیچ سایت و دفاتر فروش بلیت حق ندارند نرخی بالاتر از نرخ های مصوب اقدام به فروش بلیت کنند و تمامی متخلفان در این بخش به دستگاه های قضایی مراجعه کنند.

زنگنه تاکید کرد: کارکنان و شرکت های هواپیمایی و ایرلاینی موظف هستند در هر ایستگاهی نماینده داشته باشند تا جوابگوی مردم و مسافران در ایام عید باشند.

او بیان کرد: سازمان هواپیمایی وظیفه دارد با نظارت و بازرسی های دقیق خود آن دسته از سایت های غیر مجاز در زمینه فروش بلیت را به صورت کامل تعطیل کند.

او تصریح کرد: با توجه به دستور العمل ستاد ملی کرونا سازمان هواپیمایی کشوری در چارچوب عمل خواهیم کرد تا در ایام نوروز پروازی ایمن و داشته باشیم.

زنگنه با بیان اینکه ما آمادگی داریم که ابلاغ دستورالعمل استفاده برای انجام پروازها در ایام نوروز اقدامات لازم را انجام دهیم گفت: هیچ برنامه ای تا پایان عید برای افزایش قیمت بلیت نداریم و بعد از عید در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد.

او همچنین درباره فاصله‌گذاری اجتماعی سازمان هواپیمایی کشوری در رابطه با فاصله گذاری اجتماعی نظارت شدیدی دارد با تمامی شرکت‌های متخلف در این زمینه برخورد قاطعی داشته و برخوردهای آنها را هم رسانه‌ای کرده‌ایم.


رئیس سازمان هواپیمایی کشور اظهار کرد: شرکت هواپیمایی ایران ایر با شرکت بویینگ مکاتباتی برای خرید هواپیما انجام داده و منتطر پاسخ هستیم و هنوز چیزی اعلام نشده است.

زنگنه همچنین درباره مصاحبه اخیر خود برای تحویل برنامه ریزی شده هواپیمای ATR به جای هواپیمایی پهن پیکر ایرباس گفت: اصل قرارداد خرید هواپیما از ایرباس یا ATR مشکلی نداشت و ما موافق آن قرداد در آن زمان بودیم و هستیم اما می توانستند در زمان تحویل ۵ فروند ATR آخر، هواپیماهای دیگری را به ایران تحویل دهند و هرگز مدعی نبودیم به این قراردادها اشکالی وارد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پرواز ترکیه ترکیش ایر و پرداخت مطالبات آن اعلام کرد: شرکت هواپیمایی ترکیش ایر در همان دوره اعلام کرد که با نرخ دیگر و یا امتیاز ویژه دیگری می توانیم بلیت جایگزین را به مسافران ارائه دهیم.
اما در مورد سایر پروازها معاونت سازمان هواپیمایی پیگیر تسویه حساب و پرداخت ها هستند.

او اظهار کرد: درباره نرخ های کنونی پروازها پروازهای داخلی به ویژه در ایام نوروز کف قیمتی وجود ندارد اما سقف قیمتی وجود دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور بیان کرد: او همچنین در مورد پروازهای چارتری هم گفت: برای مناطق نفت خیز قشم و کیش و چابهار پروازهای چارتری داریم و ابلاغ در مورد پرواز چارتری هم مطابق باید نباید بالاتر از نرخ های تعیین شده در خصوص پروازهای چارتری بلیت را بفروشند که چابهار هم اخیراً اضافه شده است.

او همچنین درباره پرواز هواپیمای اوکراین گفت: ۴ کشور درگیر در این سانحه ۶۰ روز فرصت داشتند گزارش نهایی سازمان هواپیمایی را مطالعه و اعلام کنند و جواب بدهند که تا ۹ اسفند ماه هم مهلت دارند و تا پایان امسال نتیجه نهایی به عموم مردم اطلاع داده خواهد شد.

زنگنه همچنین درباره آخرین وضعیت هواپیماهای ۱۰۰ نفره هم گفت: کار در مرحله مطالعاتی قرار داده و پیشرفت خوبی هم در این زمینه وجود داشته و شرکت های هواپیمایی پیشرفته ای در حوزه ساخت موتور در این حوزه فعالیت دارند.

معاون وزیر راه وشهرسازی توضیح داد: یک ایرلاین جدید با عنوان پارس ایرلاین کار خود را از چند ماه پیش شروع کرده و در ایام نوروز به مردم خدمات را ارائه خواهد کرد فعالیت این ایرلاین مربوط به هواپیماهای کوچک و کم مسافر در فرودگاه‌های کوچک خواهد بود.

سفرهای هوایی نوروز در انتظار تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا

زنگنه در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در رابطه با انجام پروازهای خارجی در ایام نوروز هم گفت: پروازهای خارجی مطابق با وظایف خود در ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت خواهند کرد. در مورد کشور ترکیه پروازها در حال انجام است و شرکت هواپیمایی آمادگی برای انجام پروازهای بیشتر را دارند  و ما مطابقت استفاده از تصمیمات  ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل خواهیم کرد.

او با اشاره به اینکه در حال رایزنی برای افزایش تعداد پروازهای خارجی هستیم، گفت: این اطمینان را به شرکت هواپیمایی خارجی را می دهیم که آسمان ایران برای انجام پروازهای خارجی ایمن است و هم اکنون کشورهای اروپایی هر هفته یک پرواز به هامبورگ ترکیه عراق و سایر کشورهای خارجی داریم.

او در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران در رابطه با خرید ۲۵ فروند هواپیما توسط یک ایرلاین جدید گفت: هیچ اطلاعی در این زمینه ندارم.

او همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران درباره پرواز ترکیه به کشور باکو هم گفت: همان موقع  اعلام کردیم که شرکت هواپیمایی ترکیش ایر تخلف کرده و مطالعات جدیدتری هم در این زمینه در حال انجام است و به زودی اعلام می شود.

او درباره موضوع پرواز ترکیه ای (استانبول-تهران) و رفتن آن به فرودگاه امام گفت: در فلایت پلن پرواز ترکیه فرودگاه باکو به عنوان فرودگاه آلترناتیو و جایگزین مشخص بوده است، اما وزیر دستور داده است مکالمات خلبان گوش داده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار