معاون فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور:

چابهار ظرفیت‌های فرهنگی بسیار خوبی دارد

وکیلی گفت: چابهار ظرفیت‌های بسیار خوب فرهنگی دارد که باید از این ظرفیت‌ها در جهت پیشبرد اهداف فرهنگ و هنر استفاده کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی وکیلی معاون فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور در نشست با روسای انجمن‌های فرهنگی، هنری و اصحاب رسانه چابهار گفت  تلاش و همت شما باعث توجه مسئولان و مردم به مسائل فرهنگی منطقه می‌شود.

او  بیان کرد: هنرمند بیشتر از دغدغه شخصی، دغدغه جامعه خود را دارد، هنرمند باید اجازه دهد که هنرش حرف بزند.

نصیراحمد ملازهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار نیز در این نشست گزارشی از مجتمع‌ها و همچنین ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری ارائه کرد.

در این نشست جمعی از روسای انجمن‌های، قرآنی، ادبی، نمایش، موسیقی، تجسمی، خوشنویسی، فیلم و عکس حضور داشتند.

همچنین در این نشست عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و مدیرکل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار حضور داشتند.

مشکلات چاپ و نشر و حمایت از نویسندگان و شاعران، حمایت از برگزاری جشنواره و رخدادهای فرهنگی و هنری در سطح ملی و بین‌المللی، بیمه و مستمری هنرمندان، خرید حمایتی از هنرمندان، استفاده درست و بهینه از خانه فرهنگ و هنر کمالان با استفاده از ظرفیت همه اساتید و هنرمندان منطقه، حمایت از فیلم سازان بومی منطقه در جهت تولید آثار کوتاه و بلند سینمایی، حمایت از تدریس و اشاعه زبان و ادبیات بلوچی، ایجاد زیر ساخت‌های مناسب جهت اقتصاد و بازار هنر، حمایت از کتاب و کتابخوانی بویژه برای کودکان و نوجوانان از جمله موارد مطروحه در این نشست بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار