رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی خبر داد ؛

افزایش تقاضا برای ساخت ساختمان‌های سه تا پنج سقف در خراسان شمالی

رمضانی گفت : به دلیل افزایش ارزش ملک و زمین در استان تقاضای مردم برای ساخت ساختمان‌های سه تا پنج سقف افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  رمضانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با اشاره به بزرگداشت روز مهندس گفت  : این سازمان پارسال ۸۴۳ هزار و ۳۱۸ متر مربع نقشه در ۱۱ ماه اول برای صدور پروانه به شهرداری ارسال کرده که در سال ۹۹ به یک میلیون و ۱۰۱ هزار ۵۴۳ متر مربع رسیده و با افزایش حدود ۳۰ درصدی همراه بوده است.


بیشتر بخوانید 


رمضانی گفت: امسال نسبت به سال ۹۸ تعداد پروژه‌ها حدود ۱۱ درصد افزایش داشته و میانگین مساحت هر پروژه به نسبت پارسال ۷۰ متر مربع افزایش داشته است.

او با اشاره به اینکه با بالا رفتن ارزش ملک و زمین در استان از حداکثر تراکم زمین‌ها استفاده می‌شود افزود: در گروه الف ساختمان‌های یک سقف و دو سقف ۱۶ درصد  ،در گروه ب ساختمان‌های دو تا پنج سقف ۵۸ درصد و گروه ج ساختمان‌های پنج سقف به بالا ۲۶ درصد را در استان به خود اختصاص داده است؛ و تقاضای مردم استان بیشتر ساختمان‌های سه تا پنج سقف می‌باشد.

رمضانی با بیان اینکه ۹۳ درصد از ساختمان‌های سطح استان از سازه‌های بتنی استفاده می‌کنند گفت: ۵ درصد ساختمان‌ها نیز به صورت فلزی و استفاده از سایر اسکلت‌ها نیز ۲ درصد می‌باشد که استقبال مردم استان بیشتر ساختمان‌هایی با سازه‌های بتنی است و این به دلیل راحتی تامین سیمان در استان می‌باشد.

او با اشاره به اینکه تعداد اعضای نظام مهندسی در سال ۹۹ نسبت به پارسال حدود ۸ درصد افزایش داشته است گفت: در سال ۹۹ هزار و ۹۶۵ نفر از آن‌ها پروانه دار هستند که امسال ۹ درصد پروانه دار‌ها نسبت به پارسال افزایش پیدا کرده است.

او افزود: ۲۵ درصد از مهندسین دارای پروانه اشتغال پایه یک هستند و ۳۷ درصد از مهندسان دارای پروانه اشتغال پایه دو و ۳۸ درصد از مهندسین دارای پروانه اشتغال پایه سه هستند.

رمضانی با بیان اینکه برای حفظ سرمایه ملی، بحث نگهداری و تعمیر ساختمان‌ها بسیار مهم است افزود: اجرای ساختمان‌ها به سمت هوشمندسازی است واین حوزه تامین آسایش و رفاه بهره بردار و صرفه اقتصادی را برای بهره بردار به دنبال دارد.

مدیر کل نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با اشاره به اینکه هر سال در استان یک میلیون تا یک میلون و ۵۰۰ متر مربع ساختمان ساخته می‌شود گفت: مردم در حوزه ساختمان سازی ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌کنند که این مهم اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان را جهت نگهداری و تعمیر ساختمان‌ها می‌طلبد.

او با اشاره به مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در بحث مصرف انرژی گفت: زیر ساخت اجرای مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در استان وجود ندارد.

رمضانی با بیان اینکه مبحث ۱۲ مقررات ملی ساختمان در بحث حفظ جان کارگران در محیط کار و عوامل مختلف کارگاهی است گفت: تکنولوژی‌های مورد استفاده در استان برای اجرای این مبحث منسوخ شده است و ساختمان‌ها شرایط لازم برای تاییدیه ایمنی برای اجرای این مبحث ندارند.

انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.