هفت هزار کارگر ساختمانی در چهارمحال و بختیاری در نوبت بیمه قرار دارند

تاکنون ۲۱ هزار کارگر ساختمانی در استان چهارمحال و بختیاری زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند و هفت هزار نفر دیگر نیز در نوبت قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نورالله نیکبخت رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۲۱ هزار کارگر ساختمانی این استان زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و هفت هزار نفر دیگر نیز در نوبت قرار دارند.

او افزود: این در حالی است که این بیمه دارای مزایایی نظیر بیمه کاری و بیمه تکمیلی نیست.


بیشتر بخوانید


نیکبخت با بیان اینکه با در فصل سرد سال ۸۰ درصد کارگران ساختمانی استان که به کارگران فصلی نیز موسوم هستند، بیکار می‌شوند، اضافه کرد: هم اکنون ۳۳ هزار کارگر ساختمانی در استان شناسایی شده است که به جز تعداد معدودی از استادکاران که توکاری ساختمان‌ها را انجام می‌دهند مابقی کارگران تا اردیبهشت سال آینده بیکار هستند.

او با بیان اینکه در فصول بیکاری کارگران ساختمانی هیچ حمایتی نمی‌شوند و یا شغل جایگزینی برای آن‌ها وجود ندارد ادامه داد: برخی از کارگران به استان‌های دیگر نظیر اصفهان و استان‌های جنوبی مهاجرت کرده و فصل پاییز و زمستان را در آنجا مشغول به کار می‌شوند.

نیکبخت تلاش برای اصلاح قوانین موجود در خصوص وضعیت کارگران ساختمانی را از مهمترین اقدامات این حوزه برشمرد و گفت: کارگران ساختمانی با توجه به سختی و مخاطراتی شغلی که دارند، اما هنوز در گروه مشاغل سخت و زیان‌آور دیده نشده‌اند و از سوی دیگر بسیاری از کارگران همچنان از بیمه تامین اجتماعی محرومند از همین رو تلاش‌ها در وهله نخست بر پیگیری برای اصلاح این قوانین متمرکز شده است.

او افزود: هرچند در خصوص ایجاد مشاغل جایگزین برای کارگران ساختمانی در فصل زمستان و یا راهکار‌هایی نظیر افزایش دستمزد و یا اختصاص بسته‌های معیشتی برای این قشر پیشنهاداتی ارائه شده، اما تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار