چگونه خسارت افت قیمت خودرو به دلیل تصادف را مطالبه کنیم؟

کارشناس ارشد حقوق جزا در مورد چگونگی مطالبه کردن خسارت افت قیمت خودرو به دلیل تصادف توضیحاتی ارائه داد.

محمود منصوری کارشناس ارشد حقوق جزا در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،گفت: بیمه فقط خسارات مربوط به تعمیر و صافکاری خودرو را پرداخت می‌کند، در حالی که در عرف جامعه ما خودرو تصادفی با غیر تصادفی تفاوت قیمت دارد.

او ادامه داد: طبق ماده ۱ و ۲ قانون مسئولیت مدنی هر کس به دیگری چه عمد یا غیر عمد خواه مباشرتاً (شخصا) یا به تسبیب (به سبب دیگری) خسارتی وارد کند مسئول جبران خسارت است.

منصوری گفت: در این راستا، شخص متضررهم باید برای ثبت تامین دلیل برآورد خسارت ناشی از افت قیمت به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی جهت وارسال به شورای حل اختلاف مراجعه کند.

او گفت: پس از ثبت دادخواست، کارشناس مربوط به تصادفات تعیین می‌شود که وی با ملاحظه خودرو و یا در مواردی عکس‌های آن، خسارت افت قیمت را محاسبه و برآورد می‌کند.

او گفت: بعد از برآورد خسارت با توجه به مبلغ خسارت تعیین شده توسط کارشناس، دادخواست مطالبه خسارت به طرفیت مالک خودروی مقصر تقدیم دادگاه یا شورای حل اختلاف می‌شود با این توضیح که اگر خسارت بیش از ۲۰ میلیون تومان باشد رسیدگی به دادخواست مطالبه خسارت در صلاحیت دادگاه و اگر کمتر از آن باشد در صلاحیت شورای حل اختلاف است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.