وقتی که طبیعت قربانی اختلافات طایفه‌ای می‌شود/ نابودی۲۰۰ اصله درخت در باغملک

نزدیک به ۲۰۰ اصله درخت، عمدتا گردو و تعدادی آلو و سیب در منطقه «گندمکال» باغملک به دلیل اختلافات طایفه‌ای از بین رفتند.

مصطفی جاوید، یک آگاه محلی و صاحب اراضی که درختان در آن قطع شدند، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ اصله درخت از سوی افراد ناشناس و شبانه به نابودی کشیده شدند.

او با بیان اینکه برخی از درختان به صورت کامل قلع و قمع و شکسته شدند، افزود: تعدادی دیگر نیز تنه شان با یک تیز بُر، احتمالا تبر، زخمی و کنده شده که این عمل غیر انسانی باعث نابودی درخت گردو می‌شود، زیرا اگرچه ساقه آن به صورت کامل قطع نشده، اما پس از گذشت یک سال خشک می‌شود و راهی برای «بازگشت» و سرسبزی دوباره ندارد.

جاوید بیان داشت: پیشتر نیز افرادی به دلیل مشکلات طایفه ای، خانواده ما را متهم و تهدید کرده بودند و احتمالا همان افراد نیز حالا تهدیدات خود را عملیاتی کردند، زیرا قبلا نیز سابقه چنین اقداماتی را داشته و حصار‌های ایجاد شده در پیرامون زمین‌های کشاورزی عمو زاده ام را تخریب کردند.

تیشه به تنه درختان در صیدون

ما مستقلا قادر به راستی آزمایی ادعا‌های مطرح شده در صحبت‌های فوق نیستیم، زیرا دسترسی به اطلاعات و دلیل مشکلات بین این ۲ خانواده برای ما میسر نیست، اما به تازگی و در چند ماه گذشته صد‌ها هزار هکتار از اراضی و مراتع جنگلی در استان خوزستان دچار آتش سوزی شده و هزاران اصله درخت کهنسال از جمله بلوط و بنه و حیواناتی مانند سنجاب و پرندگان کم یاب سوختند که دلیل آن نیز «نزاع‌ و درگیری های طایفه‌ای» عنوان شده بود.

تنه زخمی درختان گردو در گندمکال

بر اساس گفته‌های این آگاه محلی مراحل طرح شکایت نسبت به نابودی درختان انجام شده و قرار است کارشناسی از سوی نیروی انتظامی به صورت میدانی منطقه «گندمکال امام زاده عبدالله» در بخش «صیدون» از توابع شهرستان باغملک در استان خوزستان را مورد بازرسی و بررسی قرار دهد.

تنه تبر خورده درختان در باغملک

امید است با برگزاری کلاس‌های آموزشی و نشان دادن اهمیت طبیعت برای بشریت و همچنین اقدامات پیشگیرانه از بروز وتکرار چنین حوادثی جلوگیری شود.

قطع درختان به دلیل اختلاف طایفه ای در باغملک

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
طالب لو
۱۰:۲۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
یعنی به درختان و محیط زیست هم نباید رحم کنید؟؟؟؟ جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
رئوف
۰۹:۲۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
درختا این وسط چه گناهی داشتن؟