فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد؛

دستگیری ۲۱۹ نفر اراذل و اوباش در طرح اقتدار/ کشف بیش از یک میلیون مواد محترقه غیر مجاز

سردار رحیمی گفت: ۲۱۹ نفر از اراذل و اوباش در طرح اقتدار دستگیر شدند، ۵۹ نفر از اراذل و اوباش سطح دار بودند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه اجرای طرح صاعقه و اقتدار، اظهار کرد: امروز در واقع شاهد اجرای همزمان دو طرح عملیاتی پلیس پایتخت هستیم.

وی گفت: در طرح اقتدار با اراذل و اوباش، مزاحم کنندگان نوامیس، آلوده کنندگان تفرجگاه‌های تفریحی برخورد شد و برخی هم که فروشندگان مواد مخدر بودند، دستگیر شدند.

سردار رحیمی افزود: استفاده کنندگان از سلاح سرد و قاپ زنان هم در طرح صاعقه شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: طرح‌های ما تا شب عید ادامه دارد علاوه بر آن که درگیر ایجاد امنیت برای شهروندان در شب عید هستیم طرح‌ها را پیش می‌بریم.

وی افزود: حجم حضور شهروندان در مراکز خرید به شدت افزایش پیدا کرده است با استفاده از پلیس پیشگیری، آگاهی و امنیت برنامه ریزی کلانی کرده ایم تا شهروندان در کمال آرامش و امنیت خرید داشته باشند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه ترافیک عصر افزایش پیدا کرده است و پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی بیشتری را به کار گرفته است، گفت: در حین این اقدامات از برخورد با سارقان، حاملان سلاح سرد و قاپ زنان کوتاه نمی‌آییم.

وی تصریح کرد: در هشتمین مرحله طرح اقتدار، ۲۱۹ حکم قضایی برای مخفی گاه‌های اراذل و اوباش، پاتوق‌ها اخذ شد و ۵۹ پرونده در خصوص شرارت، عربده کشی، قدرت نمایی بود، ۴۰ فقره مربوط به مزاحمت نوامیس در تفرجگاه‌ها و ... بود، ۶ فقره از این حکم‌ها مربوط به سو استفاده از سلاح و ۲۲ فقره توزیع مشروبات الکی بود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: در این طرح با توزیع کنندگان مواد محترقه غیر مجاز برخورد شد، یک میلیون و ۲۰۰ هزار بسته مواد محترقه غیر مجاز از محل دپوی آن‌ها کشف شد.

وی با اشاره به اقدامات پلیس در هشتمین مرحله طرح اقتدار گفت: ۱۲۱ محله آلوده پاکسازی شد، از جمله تعداد زیادی قهوه خانه، سفره خانه، باشگاه‌های بدنسازی، تفرجگاه‌ها شامل آن‌ها بود، محله‌های مانند تهرانپارس، افسریه، خزانه، نازی اباد، خاک سفید، اتابک و... از این افراد پاکسازی شدند.

سردار رحیمی ادامه داد: ۲۱۹ نفر از اراذل و اوباش در طرح اقتدار دستگیر شدند، ۵۹ نفر از اراذل و اوباش سطح دار بودند که مواردی مانند قطع دست، گوش یک نفر و... را در پرونده خود داشتند، ۱۰۳ نفر مزاحم نوامیس کوچه‌ها و پارک‌ها بودند، ۳ نفر از اوباش که توزیع مشروب داشتند ۳۱ نفر که در قهوه‌ها اقدام به شرارت می‌کردند که دستگیر شدند.

وی گفت: ۸۷ تارنما که تصاویر و فیلم‌های کری خوانی اراذل و اوباش را در فضای مجازی منتشر می‌کردند را شناسایی کردیم. ۴ مورد از گردانندگان تارنما‌ها دستگیر شدند و صفحات آن‌ها بسته شد.

سردار رحیمی درباره اقدامات پلیس در ششمین طرح صاعقه، بیان کرد: با حاملان و استفاده کنندگان از سلاح سرد به طور جدی برخورد می‌کنیم. به سارقان و حاملان سلاح سرد هشدار می‌دهم که پلیس به طور جدی با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

وی افزود: ۳۶۵ سارق، کیف قاپ، موبایل قاپ، زورگیر و استفاده کنندگان از سلاح سرد برای سرقت و ایجاد رعب و وحشت، در این دوره از طرح صاعقه دستگیر شدند. ۸۹ نفر قاپ زن، موبایل قاپ و زورگیر بودند، ۱۲۷ نفر از آن‌ها افرادی بودند که در سرقت خود از سلاح سرد استفاده می‌کردند، ۴۱ نفر از آن‌ها اراذل و اوباشی بودند که در امر سرقت و قاپ زنی فعالیت داشتند، ۱۲۴ نفر از آن‌ها خرده فروشان مواد مخدر هستند که علاوه بر سرقت در امر خرده فروشی هم فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: هزار و ۴۰۰ سلاح سرد که شامل، شمشیر، قمه، تبر و... است، کشف شد ۴ قبضه سلاح جنگی و ۶۲ وسیله نقلیه مسروقه کشف شد.

وی در خصوص پلمب منازل مجردی که محل تجمع اوباش شده بود گفت: ۴۷ باب منازل مجردی که البته فقط نامش مجردی است و اغلب سارقین و اوباش ساکن آن هستند و بیشتر واقع در میدان امام حسین بودند  پلمپ و افراد ساکن در آن دستگیر شدند. در این میان ۱۴۷ اتاقک در این ۴۷ باب وجود داشت که پلمب شد.

سردار رحیمی ادامه داد: در مجموع ۲۵۹ پرونده قاپ زنی، کیف قاپی و زور گیری فقط در این مرحله طی عملیات شناسایی این ۴۷ باب در میدان امام حسین دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره محدودیت‌های شبانه گفت: محدودیت‌های تردد شبانه از ۹ تا ۳ پابرجاست و حتی به خاطر شب عید ساعت ۹ را عقب نبردند. دوربین‌ها از ۹ شب به بعد جریمه می‌شوند، هیچ محدودیتی هم برداشته نخواهد شد. مسئولین ذیربط نگران هستند و این روند صعودی نگران کننده است.

سردار رحیمی ادامه داد: فعلا در خصوص قرنطینه تهران موضوعی مطرح نشده است. درباره ممنوعیت تردد افراد پیاده هم بحثی نشده، ولی با توجه به بی توجهی نسبت به رعایت پروتکل‌ها وضعیت نگران کننده است. ضمنا من به کسبه تاکید می‌کنم که تا ۸ شب واحد صنفی خود را ببندند.

وی در واکنش به اجاره پشت بام‌ها بیان کرد: اجاره پشت بام‌ها را تکذیب میکنم، تنها مورد همان یک مورد بوده و پلیس امنیت و پیشگیری ما این را تایید نکردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: پلیس ، اراذل و اوباش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار