اشتباهات مرگباری که هنگام ماسک زدن مرتکب می‌شویم!

پزشک واحد بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد به چند اشتباه رایج در استفاده از ماسک اشاره و نحوه صحیح استفاده از آن را عنوان کرد.

سیلمان حسین زاده پزشک واحد بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت : با توجه به گسترش و شیوع ویروس کرونا، ماسک زدن در کشور ایران اجباری شده که طبق آمار اعلام شده بیش از ۷۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند. اما متاسفانه بسیاری از این افراد ماسک را به شیوه صحیح روی صورت قرار نداده و باعث می‌شود آلودگی از منافذ مختلف وارد دهان و بینی شود.

این پزشک اشتباهات رایج استفاده از ماسک را عنوان کرد و افزود: ماسک را زیر بینی‌تان قرار ندهید و آن ر‌ا به گونه‌ای بپوشانید که تمام صورت از زیر چانه تا بالای بینی و زیر چشم‌ها را پوشش دهد و سعی کنید لبه‌های کناری ماسک با صورتتان شکافی ایجاد نکند و تا حد ممکن روی پوست صورتتون بچسبانید.


بیشتر بخوانید


او اضافه کرد: از ماسک‌های گشاد که لبه‌های آن با صورتتان فاصله دارد استفاده نکرده و ماسک را تنها تا نوک بینی قرار ندهید.  ماسک باید تا بالای بینی رو پوشش دهد و هرگز آن را زیر چانه یا روی گردنتان نگذارید.

پزشک مسئول نسبت به استفاده از ماسک‌های خیس با شروع فصل سرما و بارندگی‌ها هشدار داد و اظهار کرد: در صورتی که هوا و رطوبت هوا معتدل باشد، معمولا این ماسک‌ها بین ۲ تا ۴ ساعت می‌توانند جلوی انتقال و انتشار بیماری را بگیرند، بعد از آن به دلیل نفس کشیدن یا رطوبت هوا، این ماسک‌ها مرطوب شده و عملا خاصیت پیشگیری از انتقال و انتشار بیماری را از دست می‌دهند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.