۳۵ میلیارد تومان کتاب به مناسبت دهه فجر به مدارس، مساجد، زندان ها، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ارسال شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی بهمن ماه در حوزه ادبیات روی داد. در اینجا به مهمترین رویداد‌های ادبی اشاره می‌کنیم:

قدردانی وزیر ارشاد از برگزارکنندگان نمایشگاه مجازی کتاب تهران

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حساب توییتری خود درباره نمایشگاه مجازی کتاب تهران نوشت:

نمایشگاه کتاب مجازی تهران گرچه چونان هر نهال تازه مراقبت می‌طلبد، اما تجربه‌ای ارزشمند است که می‌تواند چشم اندازی نو در افق فرهنگ مکتوب و اقتصاد نشر پدید آورد. قدردان همراهی‌های اصحاب نشر و رسانه هستیم.


بیشتربخوانید


اهدای ۳۵۰ میلیارد ریال کتاب به مناسبت دهه فجر

مجید سامی معاون دفتر امور چاپ و نشر با اشاره به اهدای کتاب‎ها گفت: کتاب‌ها با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها به مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال ارسال خواهد شد تا از طریق ادارات یادشده کتابخانه‌های مراکز متقاضی از جمله مدارس، مساجد، زندان‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و سایر مراکزی که برای گسترش فضای مطالعه در کتابخانه‌ها برنامه ریزی کرده اند، از این کتاب‌ها بهره‌مند شوند.

اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر اهدای کتاب بر اساس تفاهم‏نامه ‏های سالانه معاونت امور فرهنگی با ادارات کل استانی، در طول سال نیز در مناسبت‏‌های خاص کتاب‎‌هایی در اختیار استان‏‌ها قرار می‎ دهد.

پایان کار نمایشگاه مجازی کتاب با فروش بیش از ۶۴ میلیارد تومان

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با فروش یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۵۹۹ نسخه کتاب، به ارزش ۶۴ میلیارد و ۲۵۸ میلیون و ۷۷هزار و ۵۶۸ تومان به کار خود پایان داد. در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران ۲۲۳ هزار و ۸۶۷ سفارش ثبت شده است که از این تعداد ۱۲۲هزار و ۴۵۸ سفارش ارسال و ۱۰۱ هزار و ۴۰۹ سفارش در انتظار ارسال هستند. همچنین در مدت زمان برگزاری این نمایشگاه، ۵۷۰ هزار و ۸۲۹ بسته از طریق پست و ۲۷هزار و ۸۰۵ بسته از طریق خود ناشر ارسال شد. نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن ماه آغاز و دهم بهمن به کار خود پایان داد.


بیشتربخوانید


بخش اول مطالبات ناشران نمایشگاه مجازی کتاب واریز شد

به استناد بند ج، ماده ۲ شرایط و ضوابط حضور ناشران در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بخش اول مطالبات به حساب ۱۵۲۳ ناشر واریز شد و مابقی مطالبات پس از تحویل کتاب‌ها به خریداران واریز خواهد شد. بر اساس این خبر، آن دسته از ناشرانی که مبلغی به حساب آن‌ها واریز نشده است، برای بررسی حساب یا رفع مشکلات احتمالی در اسرع وقت به شعبه مربوطه مراجعه کنند.

مطالبات ناشران شرکت کننده در نمایشگاه مجازی کتاب جیرفت به صورت کامل پرداخت و تسویه حساب شد. در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران که از اول تا دهم بهمن ماه با حضور ۱۷۳۲ ناشر داخلی از سراسر کشور در بستر وب برگزار شد، یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۵۹۹ نسخه کتاب به ارزش ۶۴۰ میلیارد و ۲۵۸میلیون و ۷۷هزار و ۵۶۸ ریال به فروش رسید.

پایان دوازدهمین دوره جشنواره شعر و داستان انقلاب

مراسم اختتامیه دوازدهمین «جشنواره شعر و داستان انقلاب»، در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری در کنار دبیر بخش شعر و داستان حضور داشتند و از برگزیدگان تجلیل کردند.

همچنین از تلاش‌های محمدرضا سهرابی‌نژاد در عرصه شعر انقلاب و محمدرضا بایرامی در عرصه داستان انقلاب تقدیر شد. در این مراسم، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با یادآوری تلاش‌های مرحوم امیرحسین فردی برای رشد و تعالی ادبیات انقلاب گفت: ایشان حرکتشان را از مسجد جواد الائمه آغاز کرده، در حوزه هنری ادامه دادند، در جایزه شهید غنی‌پور رشد دادند، در جشنواره داستان انقلاب به حد اعلا رساندند و در کارگاه قصه و رمان تلاش کردند ادبیات انقلاب را به نقطه بلوغ برسانند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار