انصارالله: اخراج اشغالگران خارجی، وظیفه هر یمنی است

سخنگوی انصارالله یمن بر اخراج نیرو‌های اشغالگر خارجی از سرزمین یمن تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «الاعلام الحربی المرکزی»، سخنگوی انصارالله یمن در سخنانی خواهان اخراج نیرو‌های اشغالگر خارجی شد.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن گفت: اخراج هر اشغالگر خارجی، وظیفه هر یمنی آزاده‌ای است و همکاری میان فرزندان یک کشور، امری مطلوب برای آزادی تمامی استان‌ها به حساب می‌آید تا دشمن نتواند هیچ جای پایی را در هیچ استانی به مانند آنچه در مأرب با نقض کرامت ساکنانش و تبدیل آن به سکویی برای هدف قرار دادن ملت یمن و راه اندازی عملیات نظامی خصمانه در استان‌های دیگر ایجاد کند.

مداخله طرف‌های خارجی در کشور یمن مسأله‌ای است که به اذعان سازمان‌های بین المللی نیز رسیده است. پیشتر سازمان بین المللی امدادرسانی آکسفام در انگلیس دولت این کشور را به طولانی‌تر کردن جنگ یمن به واسطه فروش تجهیزات نظامی جدید به عربستان متهم کرد. آکسفام‏ نگران است از این تجهیزات به منظور کمک به نیروی هوایی عربستان سعودی برای بمباران بی هدف و کور در یمن استفاده شود.

بر اساس این گزارش، مجوز فروش این فناوری به عربستان تابستان سال گذشته زمانی که محدودیت‎های تسلیحاتی لغو شدند در کنار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون پوند فروش دیگر صادر شد. این فناوری می‌تواند به هواپیما‌های جنگی کمک کند برای اجرای ماموریت‌های طولانی‌تر پرواز کنند؛ آن هم در برهه‌ای که جنگ یمن در حال تشدید است.

همچنین چند روز پیش رسانه‌های یمنی از دادگاه کیفری بدوی که از سوی دادستان عمومی این کشور در پرونده فعالیت‌های جاسوسی و خرابکارانه شماری از افسران دستگاه اطلاعاتی آمریکا موسوم به سیا و دستگاه اطلاعاتی انگلیس در خاک یمن تشکیل شده خبر دادند..

رسانه‌های یمنی اعلام کرده بودند دادگاه دومین جلسه خود را برگزار کرد و متهمان با مدارک ارائه شده از سوی دادستان عمومی روبرو بودند که بر نقش مستقیم آمریکا و انگلیس در نیروگیری، آموزش و اعزام جاسوس به منظور انجام اقدامات جاسوسی و تخریبی در سرزمین یمن اشاره داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار