واشنگتن: ایران تا پیش از خروج آمریکا از برجام به تعهدات خود پایبند بود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که تا پیش از خروج این کشور از برجام، ایران به تعهدات خود در این توافق پایبند بوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، ایران را به دور شدن از تعهدات خود در توافق هسته ای متهم کرد.

ند پرایس مدعی شد: ایران در مسیر اشتباهی حرکت می‌کند و روز به روز در حال دورتر شدن از تعهدات خود در توافق هسته‌ای است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ایران باید برای حل مسائل مورد اختلاف، با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند.

او در همین حال اذعان کرد: ایران پیش از خروج ما از توافق هسته‌ای، به تعهدات خود پایبند بوده است. این ارزیابی ما و ارزیابی دستگاه اطلاعات ماست. ما به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطمینان داریم و از تلاش‌های آن در مورد پرونده هسته‌ای ایران حمایت می‌کنیم.

ند پرایس با تکرار سخنان دیگر مقامات آمریکا گفت: اگر ایران به توافق هسته‌ای بازگردد ما هم به این توافق باز خواهیم گشت. باید مبتنی بر توافقی که سال ۲۰۱۵ با ایران امضا کردیم حرکت کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: مجموعه دولت بایدن اتفاق نظر دارد که نباید اجازه دهیم ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد که دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق است. دولت بایدن رفتار‌های دولت قبل را در حالی که ایران به تعهدات خود پایبند بود، تایید نمی‌کند.

وی همچنین با اشاره به اموال بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی و اظهارات مقامات سئول درباره رایزنی با واشنگتن درباره تحویل این اموال ابراز کرد: آمریکا اظهار نظری درباره تحویل اموال از کره جنوبی به ایران ندارد.

ند پرایس در حالی ایران را به حرکت در مسیر اشتباه متهم می‌کند که آمریکا خود با خروج از توافق هسته‌ای در دوره ترامپ گام در مسیر اشتباه نهاد و دولت جو بایدن نیز تا این لحظه به حرکت در همین مسیر ادامه داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
از قدیم گفتن:" اگر رو کاشتند، سبز نشد." می خوایم صد سال سیاه برنگردید... به لطف خروج امریکاییها، چرخ های زنگ زده برخی اقلام داخلی دوباره به کار افتاد و یک عده خارجی پسند مجبور به حمایت و استفاده تولیدات داخلی شدند... امیدوارم هیچوقت دیگه برنگردید که هر کشوری که رفتید جز بدبختی برای مردمش هیچ ارمغان دیگه ای نداشتید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
خروج یکباره آنها هیچگاه اشتباه نیست، اما یک دهم همان برای دیگران اشتباه است !!! برای اینکه به ابله اشتباهش را تذکر دهیم کم کم خارج می شویم ، حال بستگی به میزان حماقت آنان دارد که چه موقع متوجه اشتباه شان می شوند ، اصلا این یک نوع ابزار بلاهت سنج است شبیه تب سنج ، در منطق هم برای اینکه طرف مقابل را متوجه اشتباهش (مغالطه) کنیم ، بدل همان مغالطه را می زنیم و این روشی کاملا علمی است ، منطبق بر منطق ، ریاضی و روانشناسی و سیاست و فن کشتی و البته در عملیات نظامی هم ماثر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
امریکا چچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
دارن دون میپاشن امیدوارم دولت به دام این حرفهای خوش رنگ گول نخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
آمریکایی های بی چشم و رو. چقدر پررو و وقیح هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
برید بمیرید که تمام بدبختی های ما از اعتماد مسوولین دولتی ما به حرفا و لبخندهای شما بود. خدا کنه این بار دولتی ها سر عقل بیان و گول نخورند .
Iran (Islamic Republic of)
هوتن
۰۳:۲۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
بهترین راه فقط خروج ایران از npt هستش.یعنی اون وقته که راحت از ایران حساب میبرن و هر چی ایران بخاد راحت بدست میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
اسرائیل نمیخواد ما سلاح اتمی داشته باشیم و دولت مردان ایران دارند مطابق میل اسرائیل عمل میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
ایران به هیچ عنوان نباید پای مذاکرات ناقضان برجام بنشیند و طبق تنظیم یک شکایت بین المللی از سوی ایران ، اروپا وآمریکا خسارت سه سال تحریم غیر حقوقی وستمگرانه را باید به ایران بپردازند ودرصورت عدم پرداخت، ایران می تواند تمام تعهدات با آژانس را نقض کند وتا سه سال هرگونه مذاکره را با اروپا وآمریکا تحریم نماید. همچنان درصورت عدم لغو تحریمها توسط آمریکا واروپا ، ایران وچین و روسیه بخاطر تکرار تحریمات کشورهای غربی می توانند تمامی تحریم ها رابرعلیه اروپا وآمریکا وضع نمایند و با ایجاد یک کمربند امنیتی دائم جلو هرگونه تردد کالاها را بین آسیا وغرب بگیرند وسیاست پرهیز چین ازنزاع وسیاست خود محوری روسیه و نفاق ترکیه و عدم سیاستگذاری راهبردی درایران باعث شده غربیها آنقدر بی شرم شوند که ثانیه به ثانیه آسیا راتهدید کنند آن هم با شمشیر ومترسک رسانه ای و چندشناور و تکثیر پایگاههای نظامی مترسکی بنابراین چین باید نقش آمریکا را درآسیا تقلید کند وایران وروسیه وترکیه هم باید نقش اروپا رابازی کنند تا به توازن وتقابل با غرب برخیزند وروزی آمریکا باتجزیه کشورها صدها سال برآسیا حکومت رانده است وامروز اگر چاره ای نباشد با پیوستن ارضی کشورهای آسیا این برتریها باید احیا شود وهرکاری برنامه ریزی می خواهد اینکه نمی شود تا دنیاست همه زیربار ذلت آمریکا باشند باید کارهایی که دشمن درتاریخ انجام داده را به حالت اولیه برگرداند واتحاد کشورها درسایه یک دولت بزرگ جلو خیلی از نفوذها وخیانتها را می گیرد وآسیا رابر غرب غالب می سازد بدون آنکه جنگی رخ دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
مسئولین بی تدبیر در داخل بس کنین دیگه دزدی در روز روشن هم به خانه ها زیاد شده دزدها بخاطر وضعیت بد اقتصادی به دستگیره درها هم رحم نمیکنن این نابسامانیها این گرونیها باعث و بانی این مشکلات هست بروین سازش بکنین صبر ملت هم حدی داره
آخرین اخبار