پیشبرد دیپلماسی با ایران؛ درخواست ۱۰ سناتور آمریکایی

تعدادی از سناتور‌های آمریکایی در نامه‌ای به بایدن، از اقدامات وی بمنظور پیشبرد دیپلماسی با ایران حمایت کرده و خواستار پیگیری این امر شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اد مارکی سناتور دموکرات ایالت ماساچوست آمریکا از نامه ده نفر از سناتور‌های این کشور به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بمنظور درخواست برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران خبر داد.

وی با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

من به رهبری از ۱۰ سناتور دیگر اعلام می‌کنم که، از تلاش رئیس جمهور برای بازگشت به توافق با ایران حمایت کرده و در راستای بازتعریف قانون دیپلماسی با ایران تلاش می‌کنیم.

اقدامات جو بایدن بمنظور برداشتن گام‌هایی دیپلماتیک در این راستا و بسته شدن راه‌های رسیدن ایران به سلاح هسته ای، کاملا درست است.

اسامی سناتور‌های دیگری که اد مارکی به نمایندگی از آن‌ها این درخواست را ارائه داده است، عبارتند از:

الیزابت ورن، برنی سندرز، تامی داکورث، پاتریک لیهی؛ دیانا فینستین، کریس مورفی، تامی بالدوین، پتی مورای، کریس ون هولن و جف مارکلی.

رئیس جمهور آمریکا چندی پیش مدعی شده بود که، کشورش آماده تعامل با ۱+۵ درباره برنامه هسته‌ای ایران است.

در مقابل تعدادی از قانونگذاران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز در نامه‌ای به جو بایدن،  نسبت به رفع تحریم‌های ایران ابراز نگرانی کردند و خواستار اتخاذ سیاست فشار حداکثری علیه ایران شدند.

آن ها طی این نامه خواستند تا آمریکا در مقابل ایران موضع ضعف نگیرد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، بایدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
بابا ، اصلا تحریمها هم برندارین.....!!!!!!
ما راه وحدت ، رشد و شکوفایی و قدرتمند شدنمان را پیدا کردیم و به اذن خدا راهمان را ادامه میدهیم .
" از قدرتمندی ما عصبانی باشید ، و از این عصبانیت بمیرید.. "
Netherlands
reza
۰۹:۲۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
1) کدام 5+1 ؟؟ بگوئید و بنویسید 5_1 چون هیئت حاکمه آمریکا توسط سلف قبلی خود یعنی رئیس احمق درجه یک و قمارباز خودش با اعلام اینکه این قرارداد یک تکه کاغذپاره است از آن خارج شد........
2) هیئت حاکمه آمریکا و سناتورهای کنگره لازم نیست اینهمه تلاش کنند چون همین """اعلام تلاش""" از سوی سیاستمداران و رئیس هیئت حاکمه آمریکا یعنی همان """عدم تلاش""" تلقی میشود چرا؟ چون ایران پس از خروج یکجانبه آمریکا از این قراردادچندجانبه با تحمل صبر راهبردی خودش بر اساس آیات قرآن مجید که برای تعهد و بستن پیمان ارزش قائل است طی 2سال انواع تحریم های جدید و تهدیدات جدید را به جان خرید بلکه سیاستمداران و رئیس حاکم بر آمریکا تلاشی بکنند که به هیچ وجه نه تلاشی کردند و نه اقدامی عملی و علنی در راستای بازگشت به میز مذاکره بلکه تمام اعضاء باقیمانده را با ابزار تحریم و تهدیدات اقتصادی تنبیه هم کردند......
3) هیئت حاکمه آمریکا و سناتورهای آمریکائی بسیار خوب میدانند که رسیدن به غنی سازی 60% چه معنا و مفهومی دارد کشوری که از غنی سازی 3% به غنی سازی 20% میرسد به سادگی و کاملاً براحتی قادر است که خودش را به غنی سازی 60% برساند با عنایت به اینکه در یکی از بندهای مفادقراردادبرجام نافرجام """بندغروب"""در نظر گرفته شده که بر اساس آن در یک تاریخ مشخص توافق شده بین امضاء کنندگان قراردادجامع اقدام مشترک خودبخودی لغو و منقضی میشود....ایران براحتی میتواند از مشمولیت زمان و انقضاء تاریخ و منقضی شدن برجام به خوبی به نفع منافع ملی خودش استفاده کند پس این ایران نیست که به عجله کردن نیاز دارد این تروئیکای اروپائی و آمریکا هستند که باید در برداشتن گام های موثر و تاثیرگذار بطور عملی اقدام کنند......ما ایرانی جماعت روزی را هنوز به یاد داریم که هنگام گرفتن عکس یادگاری پس از انعقاد
قراردادبرجام نافرجام کنار پرچم کشورهای عضوقرارداد با نگاه عاقل اندرسفیه به تیم مذاکره کننده ی ما خنده های مستانه میزدید و با نگاه رعیت و اربابی هنوز رجال سیاسی ما را در عصر قاجاریه و پهلوی اول و پهلوی دوم نظاره گر بودید ما آن روز حقارت خنده ها و ژست های سیاسی شماها را تحمل کردیم ولی ما ایرانی ها ضرب المثلی داریم که برای امروز شماها یعنی تروئیکای اروپائی و آمریکا بسیار برازنده است: جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت نبود؟!( خروج آمریکا با قلدرمآبی )....یکبار جستی ملخک دوبار جستی ملخک آخر به دستی ملخک (ما چندین بار فریب وعده وعیدهای شما را با دادن بیانیه خورده ایم ).....ایرانی با صبر کردن راهبردی حلوا می سازد گرصبرکنی زغوره حلوا سازی رسیدن به تاریخ خودبخودی نقض قراردادبرجام نافرجام یعنی""""بندغروب"""""عجله کار شیطان است و از آنجا که شما شیطان اکبر هستید این شماها هستید که باید عجله کنید
آخرین اخبار