ضرورت نظارت بر توزیع اقلام ضروری در مناطق زلزله زده

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع اقلام ضروری مردم در مناطق زلزله زده نیاز به مدیریت بیشتری وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، اعضای کمیسیون عمران مجلس، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا، استاندار و معاونین مربوطه، مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری، مدیرکل دفتر فنی استانداری، رییس بسیج مهندسین عمران و معماری استان و مسئولان شهری از مناطق زلزله زده در دنا بازدید کردند.
 
در این بازدید میدانی نمایندگان مجلس ساختمان‌های آسیب دیده در شهر سی سخت و روستا‌های اطراف را از جهت اصول مهندسی بررسی نموده، در ساختمان‌های با کاربری‌های اداری، تجاری و مسکونی که مقررات ملی ساختمان به صورت اصولی رعایت گردیده دچارخسارت نشده و یا به صورت جرئی و سازه‌ای خسارت به بار آمده است.
 
نماینده مردم گلستان که به عنوان مشاور موسسه پژوهشی زلزله فعالیت داشته گفت: ساختمان‌هایی که به لحاظ مهندسی ساخته شد و آسیب دیده اند در اجرا مشکل داشتند.
 
محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان دنا گفت: توزیع اقلام ضروری مردم نیاز به مدیریت بیشتری وجود دارد.
 
محمدرضا رضایی‌کوچی افزود: بحث ارزیابی واحد‌های تخریب شده توسط بنیاد مسکن شروع شده و اکیپ‌های متعددی در این زمینه فعال بوده و فردا ساخت اولین واحد را شروع می‌کنند.
 
او با بیان اینکه تسهیلات پیش بینی شده دولت را کم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به گرانی مصالح این تسهیلات بسیار کم بوده و شاید نتوان کار را بویژه در روستا‌ها چندان پیش برد و باید بازنگری شده و این میزان تسهیلات را افزایش داد.
 
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس به عنوان خانه ملت وظیفه دارد در کنار مردم باشد و نظارت لازم را در امور اجرایی دستگاه‌های مختلف داشته باشد.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.