کمبود روزانه ۲۷ تن تخم مرغ در اردبیل/ آغاز توزیع روغن جامد از هفته آینده در اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: کمبود روزانه ۲۷ تن تخم مرغ نابسامانی بازار عرضه تخم مرغ را رقم زده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تولید استان در حوزه تخم مرغ روزانه ۸ تن است در حالی که مصرف مردم استان ۳۵ تن می‌باشد و ما باید از استان آذربایجان شرقی کمبود خود را در این زمینه جبران کنیم که گاه تأمین این محصول مورد نیاز خانوار‌ها با مشکل روبه‌رو می‌شود.

او تصریح کرد: البته قرار است به صورت کشوری و با هدف تعادل‌بخشی به بازار عرضه و تقاضای تخم مرغ، تخم مرغ‌های بسته‌بندی شده در ایام پایانی سال روزانه توزیع شود تا حد تعادلی را در این بازار شاهد باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در مورد وضعیت مرغ و افزایش قیمت‌ها در روز‌های اخیر گفت: با توجه به تقاضای بیش از حد بازار در این ایام سال، وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تأمین نهاده‌ها برای مرغداری‌ها، تلاش می‌کند تا با عرضه مناسب در این محصول تنظیم بازار را انجام دهد.

صادقی قیمت مصوب مرغ را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: گاهی مشاهده می‌شود عده‌ای از مغازه‌داران مرغ را در بازار ۲۳ تا ۲۵ هزار تومان به فروش می‌رسانند که این قیمت مغایر با نرخ مصوب است و جهاد کشاورزی موظف شده در روز‌های آینده در نشست با مرغداری‌ها از تأمین نیاز بازار به صورت داخلی حمایت کند.

خروج مرغ از استان اردبیل ممنوع است

او خروج مرغ را از استان ممنوع اعلام کرد و ادامه داد: بدون مجوز دامپزشکی هیچ مرغداری حق ندارد مرغ تولیدی خود را به خارج از استان بفروشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تولید روزانه مرغ را بیشتر از مصرف استان اعلام کرد و گفت: ما حتی در بسیاری از ایام سال با افزایش تولید توسط مجتمع‌های مرغداری روبه‌رو هستیم، ولی به نظر می‌رسد دست واسطه‌ها و دلال‌ها مانع آن شده که در ماه‌های اخیر آرامش بازار مرغ پابرجا بماند.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در صورت نیاز و با تصمیم ستاد تنظیم بازار، ما آمادگی داریم تا مرغ منجمد را در میادین و فروشگاه‌های مختلف عرضه کنیم تا تعادل قیمت در این محصول اتفاق افتاده و دغدغه‌ای از بابت تهیه آن در بین خانواده‌ها وجود نداشته باشد.

او در مورد عرضه شکر بسته‌بندی یک کیلویی نیز اضافه کرد: این شکر بسته‌بندی شده با نرخ هشت هزار و ۷۰۰ تومان در فروشگاه‌ها قابل عرضه است و خارج از این قیمت مصوب هیچ فروشنده‌ای مجاز به عرضه شکر نمی‌باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: البته در برخی از واحد‌های صنفی شکر با ارز آزاد به فروش می‌رسد که در این زمینه بازرسان صمت و تعزیرات تلاش می‌کنند تا اجازه ندهند شکر بسته‌بندی شده یک کیلویی خارج از قیمت و شبکه فروش به صورت تقلبی به فروش برسد.

صادقی در ادامه با اعلام ممنوعیت فروش اجباری کالا در کنار برخی از محصولات اظهار کرد: ۲۴ پرونده در دو هفته اخیر برای متخلفان صنفی در فروش اجباری کالا تشکیل شده تا دیگر تخلفی را در این زمینه انجام ندهند.

او تصریح کرد: هیچ واحد صنفی حق ندارد در کنار توزیع روغن مایع، شکر و یا سایر اقلام مورد نیاز مردم، کالای دیگر خود را به فروش برساند که در صورت مشاهده چنین فرصت‌طلبی و سودجویی مردم می‌توانند با سامانه ۱۲۴ تخلفات را گزارش کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه به یک سال تلاش اصناف و ضرر و زیان آن‌ها ناشی از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: ما انتظار عاجزانه از اصناف داریم تا در این روز‌های پایانی سال برای رونق فعالیت‌های تجاری خود نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حساس باشند تا خطری متوجه خود آن‌ها و مردم نشود.

صادقی افزود: از ۱۵ بهمن تا ۱۵ فروردین ماه طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز شروع شده تا با همکاری اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف با متخلفان و افرادی که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند، برخورد شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطر گفت: در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، اصناف موظفند تا نرخ کالا‌ها و فروش محصولاتشان را به صورت اتیکت نصب کرده و در معرض دید مردم قرار دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: اهالی استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از کم فروشی، گران فروشی، نبود اتیکت قیمت و عدم صدور فاکتور می‌توانند تخلفات را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند تا همکاران ما پس از دریافت گزارش، در کمترین زمان به آن‌ها رسیدگی کنند.

صادقی در ادامه بیان کرد: از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب این سامانه در قالب اپراتور جوابگوی هموطنان بوده و از ساعت ۸ شب تا صبح گزارش‌های مردمی ضبط شده و در اختیار مدیران و مسئولان مرتبط قرار می‌گیرد.

آغاز توزیع روغن جامد از هفته آینده در اردبیل

او در مورد آغاز توزیع روغن جامد در استان نیز اظهار کرد: از هفته آینده توزیع روغن جامد در بسته‌های ۴.۵ کیلویی آغاز خواهد شد و امیدواریم با توجه به شیوع کرونا مردم از تجمع و صف بستن در خرید روغن جامد پرهیز کنند چرا که به اندازه کافی روغن به استان در حال حمل است تا با قیمت مصوب عرضه شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: روغن مایع نیز به اندازه نیاز و حتی بیشتر از سهمیه استان تاکنون تخصیص یافته و تا پایان سال سه هزار و ۵۰۰ تن نیز توزیع می‌شود و مصرف کنندگان از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و منتخب می‌توانند به مقدار نیاز روغن تهیه کنند.

صادقی گفت: در بیش از ۵۵ نقطه شهر توزیع روغن غیر از فروشگاه‌ها و مراکز عمده، عرضه روغن در حال انجام است و مردم بدون نگرانی در تهیه این کالای مورد نیاز می‌توانند اقدام کنند.

او افزود: عده‌ای با خرید بیش از نیاز خود به کمبود‌ها در این زمینه دامن می‌زنند لذا مایحتاج مردم کالای لوکس نیست تا عده‌ای خارج از شرایط متعارف و مازاد بر نیاز خرید کرده و آن را در منازل خود انبار کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عقیل
۱۱:۴۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
سه روزه یدونه روغن مایع نمی تونم پیدا کنم
آخرین اخبار