تظاهرات در راچستر نیویورک در پی تبرئه پلیس‌های قاتل شهروند سیاه‌پوست

پس از تبرئه افسران پلیس قاتل شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، معترضان در اعتراض به تصمیم دادگاه در راچستر نیویورک به خیابان‌ها ریختند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، هیئت منصفه دادگاهی در راچستر نیویورک تصمیم گرفت که هفت افسر پلیس را که در ماجرای قتل وحشیانه دانیل پرود، شهروند سیاه‌پوست، دست داشتند، تبرئه کند.

افسران پلیس راچستر در پی قتل وحشیانه دانیل پرود ۴۱ ساله که در مارس سال گذشته باعث آغاز اعتراضات شدیدی شده بود، به حالت تعلیق درآمده بودند.

لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، با اعلام حکم هیئت منصفه، گفت نتیجه‌ی دادگاه «بسیار ناامیدکننده» بود، زیرا در برخورد خشونت‌آمیز افسران پلیس با این شهروند، نژاد نقش مهمی داشته است.

پس از آنکه هیئت منصفه دادگاه، مأموران پلیسی را که با خشونت منجر به مرگ دانیل پرود شده بودند، تبرئه کرد، معترضان روز سه‌شنبه به خیابان‌های شهر آمدند و با عبور از حصار‌ها و موانع پلیس، خشم و نفرت خود را نسبت به تصمیم دادگاه اعلام کردند.

پلیس راچستر که برای جلوگیری از ورود تظاهرکنندگان به خیابان‌ها، بزرگراه‌ها را مسدود کرد، از معترضان خواست تا از خشونت خودداری کنند و اعلام کرد فقط از اعتراضات مسالمت‌آمیز که قانون اساسی آمریکا اجازه می‌دهد، حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار