بایدن: باید به نژادپرستی سازمان یافته در جامعه پرداخته شود

رئیس جمهور آمریکا به وجود نژادپرستی سازمان یافته در کشورش اذعان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت ما در آمریکا شاهد آن هستیم که یک فرد سیاه پوست در مقایسه با فرد سفید پوستی که دقیقا جرم مشابهی را مرتکب شده باشد محکومیت شدیدتری را تحمل می‌کند. برای مثال فرد سفید پوست به دو سال محکوم می‌شود، ولی فرد سیاه پوست هفت سال حکم حبس می‌گیرد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم قانونی را تصویب کنیم که منجر به رفتار مناسب پلیس با مردم شود. تحقیقات درباره رفتار پلیس در جریان است و به توصیه‌هایی ختم می‌شود که در راستای همین قانون است. ما باید به نژادپرستی سازمان یافته بپردازیم که در سراسر جامعه وجود دارد.

بایدن تاکید کرد: من زمانی که رئیس کمیته قضایی سنا بودم هر ده حوزه قضایی فدرال در آمریکا را بررسی کردم. ما متوجه شدیم که اگر شما سیاه پوست باشید و برای اولین بار به سرقت متهم شده باشید، در مقایسه با فرد سفید پوستی که دقیقا همین جرم را با همین وضعیت مرتکب شده باشد با محکومیت شدیدتری مواجه خواهید شد.

بایدن گفت: من ایده کمیسیون صدور حکم را مطرح کردم تا اطمینان حاصل کنم که افراد فقط به خاطر مشابهت عنوان جرم، به زندان نمی‌افتند. این قانون می‌گوید هر کس که جرمی را مرتکب می‌شود باید به جای آنکه بین صفر تا ۲۰ سال حبس بگیرد، تعداد سال‌های حبس به شدت کاهش یابد و در صورتی که فرد برای بار اول محکوم شود بین یکسال و نیم تا سه سال زندانی خواهد شد. اتفاقی که می‌افتد این است که دادستان‌ها از این قانون به عنوان ساز و کاری برای فرستادن افراد به زندان استفاده می‌کنند، گویی که آن‌ها باید برای افراد حکم حبس صادر کنند، در حالی که اصلا هدف قانون چنین چیزی نبود بلکه هدف این بود که اطمینان حاصل شود رفتار با مردم عادلانه است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه تاکید کرد: چهار سال در اخبار فقط اسم ترامپ مطرح بود. می‌خواهم مطمئن شوم که در چهار سال آینده فقط نام مردم آمریکا در خبر‌ها مطرح باشد.

جو بایدن در پاسخ به این سوال که اگر وزارت دادگستری در دولت شما بخواهد درباره ترامپ تحقیق کند آیا شما اجازه چنین کاری خواهید داد، گفت: یکی از جدی‌ترین لطماتی که دولت قبلی وارد کرد «سیاسی کردن وزارت دادگستری» بود. اگر شما وکیل باشید - چه دموکرات، چه جمهوریخواه، چه محافظه کار و یا لیبرال - می‌دانید که وزارت دادگستری (در دولت ترامپ) سیاسی‌ترین وزارت دادگستری در تمام تاریخ آمریکا بود. من متعهد شدم که هرگز به وزارت دادگستری نگویم چه کسی را تحت پیگرد قرار دهند و چه کسی را تحت پیگرد قرار ندهند! تصمیم گیری درباره پیگرد قضایی افراد در حیطه اختیارات وزارت دادگستری است نه در حوزه اختیارات من.

پیش از این رئیس اقلیت مجلس سنا، سناتور میچ مک کانل گفته بود رئیس جمهور سابق آمریکا هنوز مسئول همه اقداماتی است که در زمان ریاست جمهوری انجام داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار