عضو شورای اسلامی شهر قم ؛

شورای شهر به تغییرات طرح تفصیلی در بافت تاریخی معترض است

محرری گفت: مجددا امسال هم در کمیسیون شهرسازی از دست‌اندرکاران این امر دعوت کردیم و گزارش خواستیم و عنوان شد که مانع همچنان وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محسن محرری عضو شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به آخرین وضعیت طرح‌های معطل‌مانده به دلیل تعیین محدوده تاریخی ۳۱۵ هکتاری شهر قم و به تبع آن تغییر طرح تفصیلی این محدوده گفت: یکی از این معابری که طرح آن تغییر کرده و مردم و ساکنین منطقه را با مشکلات زیادی مواجه کرده خیابان ۱۶ متری استاد فقیهی است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه اعضای شورا نسبت به این مساله معترض بوده و هستند تصریح کرد: مجددا امسال هم در کمیسیون شهرسازی از دست‌اندرکاران این امر دعوت کردیم و گزارش خواستیم و عنوان شد که مانع همچنان وجود دارد.

محرری با بیان اینکه علاوه بر مشکلات ساکنین این منطقه دو پروژه سرمایه‌گذاری هم در محدوده این خیابان بلاتکلیف دچار معضل دسترسی شده‌اند یادآورشد: کمیسیون ماده ۵ و طرح تفصیلی این محدوده حدفاصل عماریاسر تا خیابان ۱۹ دی را به دلیل اینکه میراث فرهنگی آن را محدوده تاریخی اعلام کرده حذف کرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با به اینکه این خیابان جزو رینگ اول هسته مرکزی شهر است و تردد‌های این محدوده را مختل کرده است تصریح کرد: شورا و شهرداری به اجرای این پروژه اعتقاد دارند، ولی حل این مشکل در اختیار ما نیست.

محرری با بیان اینکه شورای شهر در صدد رفع مشکل موردی پروژه‌های محدوده این خیابان است افزود: از دو پروژه‌ای که در این محدوده دچار مشکل شده‌اند بازدید کردیم؛ مثلا پروژه «بازار سلام» درورودی پارکینگ مشکل دارند و تلاش داریم تملک پلاک مقابل آن صورت گرفته تا پارکینگ مورد استفاده قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه محدوده بافت تاریخی قم فرآیند کارشناسی را طی نکرده و اگر دقت شده بود امروز مشکل نداشتیم تصریح کرد: اصلا این محدوده بافت تاریخی نیست و اینقدر طی سال‌های اخیر در آن‌ها ساخت و ساز شده و شوارع بهم خورده که محدوده تاریخی باقی نمانده است و شرایط بافت تاریخی را ندارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار